Nær svært bra
Om ikkje høgspenning heile vegen, så får eg skikkeleg bra utslag på pulsklokka når det verkeleg står på.
Torbjørn Harr spelar brannmann i katastrofefilmen til regissør Pål Øie.
Foto: Nordisk Film Production AS
Drama / action
Regi: Pål Øie
Tunnelen
Med: Torbjørn Harr, Ylva Lyng Fuglerud, Mikkel Bratt Silset
Den store skrekken til alle vestlendingar: å verta innestengd i ein røykfylt tunnel.
Det er duka for norsk storfilm når regissør Pål Øie overfører Kjersti Helen Rasmussens manus til levande bilete med fenomenal hjelp av fotograf og klippar Sjur Aarthun. Ingen triks er utelatne, her skal det trykkast på knappar frå start til slutt. Det lukkast dei også med i stor grad. Me vert godt introduserte for dei mange truverdige (og dialektfrodige) karakterane som skal bera handlinga, noko som kanskje mot si hensikt bidreg til at utfallet vert noko opplagt.
For kan Elise (Fuglerud) tola meir motgang enn å ha mista mor si tre år tidlegare? Kan pappa Stein (Harr) og nykjærasten tola å mista kvarandre akkurat når det ser ut til at det løyser seg? Men som med dei amerikanske motstykka i kategorien katastrofefilm – me skal underhaldast, ikkje haldast under.
Det er mykje melodrama med på kjøpet her: far–son, far–dotter, mor–døtrer, far–mor, nesten litt i overkant mykje. Det hadde gjort seg med eit par færre på rollelista for å stramma det heile opp ein knepp. Det betyr ikkje at dette ikkje er ein drivande spennande film, og etter mitt syn samanliknbar med Bølgen (2015) som deler litt av elementa med storslått landskap og kamp mot tida.
Så når eg er kritisk her, fyller Tunnelen likevel mange kriterium som skal til for å verta ein kinosuksess og ein film som kan verta hugsa.
Brit Aksnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama / action
Regi: Pål Øie
Tunnelen
Med: Torbjørn Harr, Ylva Lyng Fuglerud, Mikkel Bratt Silset
Den store skrekken til alle vestlendingar: å verta innestengd i ein røykfylt tunnel.
Det er duka for norsk storfilm når regissør Pål Øie overfører Kjersti Helen Rasmussens manus til levande bilete med fenomenal hjelp av fotograf og klippar Sjur Aarthun. Ingen triks er utelatne, her skal det trykkast på knappar frå start til slutt. Det lukkast dei også med i stor grad. Me vert godt introduserte for dei mange truverdige (og dialektfrodige) karakterane som skal bera handlinga, noko som kanskje mot si hensikt bidreg til at utfallet vert noko opplagt.
For kan Elise (Fuglerud) tola meir motgang enn å ha mista mor si tre år tidlegare? Kan pappa Stein (Harr) og nykjærasten tola å mista kvarandre akkurat når det ser ut til at det løyser seg? Men som med dei amerikanske motstykka i kategorien katastrofefilm – me skal underhaldast, ikkje haldast under.
Det er mykje melodrama med på kjøpet her: far–son, far–dotter, mor–døtrer, far–mor, nesten litt i overkant mykje. Det hadde gjort seg med eit par færre på rollelista for å stramma det heile opp ein knepp. Det betyr ikkje at dette ikkje er ein drivande spennande film, og etter mitt syn samanliknbar med Bølgen (2015) som deler litt av elementa med storslått landskap og kamp mot tida.
Så når eg er kritisk her, fyller Tunnelen likevel mange kriterium som skal til for å verta ein kinosuksess og ein film som kan verta hugsa.
Brit Aksnes
Fleire artiklar
Trump meiner alvor med Grønland
2024 var etter alt å døme det varmaste året som er målt på jorda. På Balkan var sommaren rekordvarm. Biletet viser ein mann som tek opp gjørme frå ein uttørka innsjø ved Melenci i Serbia 4. september.
Foto: Darko Vojinovic / AP / NTB
Temperaturrekorden frå 2023 vart ikkje ståande lenge. Klimaforskar Bjørn Samset kallar seg likevel optimist.
Riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen ser etter kritikkverdige forhold i norsk statsforvalting. Det aller meste meiner han fungerer godt.
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Tilstandsrapport frå riksrefsaren
Gong på gong avdekkjer Riksrevisjonen feil og manglar i statsstyringa. Ifølgje riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen er det særleg eitt forhold som går att.
Jimmy Carter døydde 29. desember i fjor, 100 år gammal.
Foto: David Goldman / Ap / NTB
Ein inspirerande arv
Jimmy Carter fekk eit etterliv som menneskerettsaktivist og siviliserande moralpolitikar som ingen annan president i USA.
Regissør Robert Eggers har nytolka legenda om Dracula.
Foto: United International Pictures
Goth nyttår, folkens!
Kor skummelt kan det eigentleg bli når ein ikkje lenger trur på det overnaturlege?