JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Retur til Frankrike

Blod er tjukkare enn vatn i ein litt vassen vinfilm.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Storebror Jean har forsømt familien som har drive vingard i generasjonar. Søstera Juliette og veslebroren Jérémie driv vingarden når han kjem heim att.

Storebror Jean har forsømt familien som har drive vingard i generasjonar. Søstera Juliette og veslebroren Jérémie driv vingarden når han kjem heim att.

Foto: SF Norge

Storebror Jean har forsømt familien som har drive vingard i generasjonar. Søstera Juliette og veslebroren Jérémie driv vingarden når han kjem heim att.

Storebror Jean har forsømt familien som har drive vingard i generasjonar. Søstera Juliette og veslebroren Jérémie driv vingarden når han kjem heim att.

Foto: SF Norge

2481
20170811
2481
20170811

DRAMA

Regi: Cédric Klapisch

Vår vingård i Bourgogne (orig.tittel: Ce qui nous lie)

Med: Pio Marmal, Ana Girardot, François Civil

Jean (Marmal) har farta rundt i verda i eit tiår og kjem heim då faren ligg for dauden. Veslesystera Juliette (Girardot) og minstemann Jérémie (Civil) driv vingarden familien har hatt i generasjonar. Storebror har forsømt familien og ikkje delt dei store tinga i livet med søskena. Sidan vin nærast renn i årene på slekta, har han likevel gått i fotspora til faren i Australia. Når han no er heime, kjem det til syne kva som bind søskena saman, for å sitere den franske tittelen.

Familie først

Utan faren blir Juliette sjef i ung alder. Utfordringane hennar med å sjå på seg sjølv som ein autoritet, gjer henne til den mest interessante figuren. Ana Girardot spelar dessutan drivande godt. Rollefiguren Jean er prega av klisjear om mistydingar mellom storebroren og den strenge faren. Jérémies fremste funksjon er å ha ein svigerfamilie av gamal aristokratisk type. Den sjarmerande søskentrioen symboliserer ærleg kjærleik til faget i kontrast til pompøst fasadefjas. At trioen i fokus er reflekterte når ressursane skrantar og dei vil halde på røtene, trekker opp.

Regissør Cédric Klapisch viser stor hug til vin. Han dveler med ein porsjon fetisj over dei ulike ledda i produksjonsprosessen. Det tar seg godt ut, men eg kan ikkje rive meg laus frå tanken om at enkelte sekvensar liknar meir på eit matprogram enn ein spelefilm. Fransk fjernsyn er medprodusent, og forma er temmeleg tradisjonell.

Greitt nok

Vår vingård i Bourgogne verkar mynta på frankofile vinkjennarar og kulinarisk interesserte, og at målgruppa heilagar middelet. Den geografisk og ønologisk overtydelege tittelen på norsk styrker kjensla. Musikken freistar vere frisk, men får meg til å tenke på annanrangs bakgrunnsmusikk for ryggsekkturistar. Streng skepsis tyt opp i starten, men filmen har ein heil del scener som sit godt, og rollefigurar med formildande trekk som gjer at eg ikkje lar meg irritere stort over at det trekker litt ut. Helst bør ein nok nyte filmen med nokre glas vin frå Bourgogne medan ein ventar på djervare franske filmar på kino. Dei finst.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA

Regi: Cédric Klapisch

Vår vingård i Bourgogne (orig.tittel: Ce qui nous lie)

Med: Pio Marmal, Ana Girardot, François Civil

Jean (Marmal) har farta rundt i verda i eit tiår og kjem heim då faren ligg for dauden. Veslesystera Juliette (Girardot) og minstemann Jérémie (Civil) driv vingarden familien har hatt i generasjonar. Storebror har forsømt familien og ikkje delt dei store tinga i livet med søskena. Sidan vin nærast renn i årene på slekta, har han likevel gått i fotspora til faren i Australia. Når han no er heime, kjem det til syne kva som bind søskena saman, for å sitere den franske tittelen.

Familie først

Utan faren blir Juliette sjef i ung alder. Utfordringane hennar med å sjå på seg sjølv som ein autoritet, gjer henne til den mest interessante figuren. Ana Girardot spelar dessutan drivande godt. Rollefiguren Jean er prega av klisjear om mistydingar mellom storebroren og den strenge faren. Jérémies fremste funksjon er å ha ein svigerfamilie av gamal aristokratisk type. Den sjarmerande søskentrioen symboliserer ærleg kjærleik til faget i kontrast til pompøst fasadefjas. At trioen i fokus er reflekterte når ressursane skrantar og dei vil halde på røtene, trekker opp.

Regissør Cédric Klapisch viser stor hug til vin. Han dveler med ein porsjon fetisj over dei ulike ledda i produksjonsprosessen. Det tar seg godt ut, men eg kan ikkje rive meg laus frå tanken om at enkelte sekvensar liknar meir på eit matprogram enn ein spelefilm. Fransk fjernsyn er medprodusent, og forma er temmeleg tradisjonell.

Greitt nok

Vår vingård i Bourgogne verkar mynta på frankofile vinkjennarar og kulinarisk interesserte, og at målgruppa heilagar middelet. Den geografisk og ønologisk overtydelege tittelen på norsk styrker kjensla. Musikken freistar vere frisk, men får meg til å tenke på annanrangs bakgrunnsmusikk for ryggsekkturistar. Streng skepsis tyt opp i starten, men filmen har ein heil del scener som sit godt, og rollefigurar med formildande trekk som gjer at eg ikkje lar meg irritere stort over at det trekker litt ut. Helst bør ein nok nyte filmen med nokre glas vin frå Bourgogne medan ein ventar på djervare franske filmar på kino. Dei finst.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Eg kan ikkje rive meg laus frå tanken om at enkelte sekvensar liknar meir på eit matprogram enn ein spelefilm.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis