JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Sjølve livet

Strålande tysk drama skildrar store spørs mål.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Filmen går rett inn i debatten om sorteringssamfunnet.

Filmen går rett inn i debatten om sorteringssamfunnet.

Foto: Friede Clausz / Arthaus

Filmen går rett inn i debatten om sorteringssamfunnet.

Filmen går rett inn i debatten om sorteringssamfunnet.

Foto: Friede Clausz / Arthaus

2607
20170825
2607
20170825

DRAMA

Regi: Anne Zohra
Berrached

24 uker (orig.tit.: 24 Wochen)

Med: Julia Jentsch, Bjarne Mädel, Johanna Gastdorf

Astrid (Jentsch) er ein suksessrik komikar som skjemtar om at ho er gravid. Mannen Markus (Mädel) er manager og held styr på ein hektisk timeplan. Dei har alt dottera Nele, ein sjarmklatt i Spiderman-drakt. Då dei får vite at det nye barnet har Downs syndrom, demrar eit djupare alvor. Snart kjem ei verre vending, og uroa over om dei kan gje barnet eit godt liv, tvingar seg på. Tysk lov opnar for sein abort i visse fall. Ansvaret og avgjerdene er store.

Respekt

Alt kjennest djupt realistisk og respektfullt i 24 uker. Filmskaparen Anne Zohra Berrached har eit breitt blikk. Utan å miste fokus får ho fram perspektivet til mann, dotter, barnevakt og mor. Filmen tek alle på alvor. Ingenting verkar forenkla. Samstundes er dette historia til Astrid. Barnet veks i henne, ikkje i dei andre. Balansegangen i forteljinga er imponerande. Kamera og klipp skapar eit inntrykk av fartsfylt urbant liv, med ei og anna luftlomme av familieidyll i hagen. Resultatet er engasjerande og spenningsfylt. Kvar einaste skodespelar er steingod. Julia Jentsch tek opp kampen med Sandra Hüller (Toni Erdmann) og Laura Tonke (Lykkelig i 24 timer) om å stå for den beste rolletolkinga i tysk film dei siste åra.

Formeiringsfokus

24 uker går strake vegen inn i debattar om sorteringssamfunnet, men tar ingen snarvegar eller lette løysingar. Eit par augeblinkar der Astrid stirar publikum utfordrande rett i augo, tvingar oss til å tenke over dilemmaa. Når kvinners rett til å rå over eigen kropp er alvorleg trua i latinamerikanske demokrati, og Polen køyrer i revers, medan abortsaker samlar tusenvis til kamp her heime på 8. mars, er 24 uker ein særs aktuell film.

Òg i regissørens førre og første film Zwei Mütter var utfordringar knytte til reproduksjon på agendaen, då i eit drama om to kvinner som vil ha barn saman. Berrached er uredd i handsaminga av såre tema. Ho problematiserer skuldkjensle, men plasserer ikkje skuld. Trass i all sin saklege eleganse får ho kjenslene til å sprenge på. Du slepp ikkje unna utan vondt i hjarta og ei og anna trillande tåre. Eg tilrår varmt denne sterke filmen frå ei av Tysklands unge framstormande filmkunstnarar.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA

Regi: Anne Zohra
Berrached

24 uker (orig.tit.: 24 Wochen)

Med: Julia Jentsch, Bjarne Mädel, Johanna Gastdorf

Astrid (Jentsch) er ein suksessrik komikar som skjemtar om at ho er gravid. Mannen Markus (Mädel) er manager og held styr på ein hektisk timeplan. Dei har alt dottera Nele, ein sjarmklatt i Spiderman-drakt. Då dei får vite at det nye barnet har Downs syndrom, demrar eit djupare alvor. Snart kjem ei verre vending, og uroa over om dei kan gje barnet eit godt liv, tvingar seg på. Tysk lov opnar for sein abort i visse fall. Ansvaret og avgjerdene er store.

Respekt

Alt kjennest djupt realistisk og respektfullt i 24 uker. Filmskaparen Anne Zohra Berrached har eit breitt blikk. Utan å miste fokus får ho fram perspektivet til mann, dotter, barnevakt og mor. Filmen tek alle på alvor. Ingenting verkar forenkla. Samstundes er dette historia til Astrid. Barnet veks i henne, ikkje i dei andre. Balansegangen i forteljinga er imponerande. Kamera og klipp skapar eit inntrykk av fartsfylt urbant liv, med ei og anna luftlomme av familieidyll i hagen. Resultatet er engasjerande og spenningsfylt. Kvar einaste skodespelar er steingod. Julia Jentsch tek opp kampen med Sandra Hüller (Toni Erdmann) og Laura Tonke (Lykkelig i 24 timer) om å stå for den beste rolletolkinga i tysk film dei siste åra.

Formeiringsfokus

24 uker går strake vegen inn i debattar om sorteringssamfunnet, men tar ingen snarvegar eller lette løysingar. Eit par augeblinkar der Astrid stirar publikum utfordrande rett i augo, tvingar oss til å tenke over dilemmaa. Når kvinners rett til å rå over eigen kropp er alvorleg trua i latinamerikanske demokrati, og Polen køyrer i revers, medan abortsaker samlar tusenvis til kamp her heime på 8. mars, er 24 uker ein særs aktuell film.

Òg i regissørens førre og første film Zwei Mütter var utfordringar knytte til reproduksjon på agendaen, då i eit drama om to kvinner som vil ha barn saman. Berrached er uredd i handsaminga av såre tema. Ho problematiserer skuldkjensle, men plasserer ikkje skuld. Trass i all sin saklege eleganse får ho kjenslene til å sprenge på. Du slepp ikkje unna utan vondt i hjarta og ei og anna trillande tåre. Eg tilrår varmt denne sterke filmen frå ei av Tysklands unge framstormande filmkunstnarar.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Julia Jentsch tek opp kampen med Sandra Hüller (Toni Erdmann) og Laura Tonke (Lykkelig i 24 timer) om å stå for den beste rolletolkinga i tysk film dei siste åra.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis