JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ein svanesong for Ap?

Popmusikalen om sosialdemokratiet har glimt og futt, men få uventa poeng.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Heile ensemblet på scena i Teater Ibsen.

Heile ensemblet på scena i Teater Ibsen.

Foto: Dag Jenssen

Heile ensemblet på scena i Teater Ibsen.

Heile ensemblet på scena i Teater Ibsen.

Foto: Dag Jenssen

2638
20210409
2638
20210409

Teater Ibsen

Klas Abrahamsson / Åsmund Flaten:

Arbeiderpartiet – The Musical

Omsett av Aslak Moe
og Thomas Bye
Regi: Aslak Moe
Scenografi: Helle Bendixen
Koreografi: Jonas Digerud

Teater skal vere ein spegel for samtida. Det lét i si tid Shakespeares prins Hamlet hevde. Og ja, det gjer teateret mest alltid; alt skodespel viser til røynda på ein eller annan måte. Teater Ibsen har no teke denne spegelmålsetjinga bokstaveleg. Dei kjem med ein temamusikal om den dalande posisjonen til sosialdemokratiet i Noreg. Dei spør fortrinnsvis: Kvifor må dei raude verdiane tape parallelt med velferdsauken?

I revytradisjonen

Det er ei framsyning med mange velforma tekster og tydelege, vittige framføringar, formmessig ikkje utan hint til perlene i norsk revytradisjon. Spesielt overraskande er poenga likevel ikkje, og det kjem eigentleg ingen ideologisk konklusjon. Men lat gå, det kan vere godt nok som utgangspunkt for vidare engasjement og medvit.

Tittelen på stykket, Arbeiderpartiet – The Musical, kan lett tolkast som krasjlandinga det trauste, heiderlege og seriøse får mot det kommersielle og publikumsfriande. For Ap kan dette ofte naudsynte momentet fortone seg ekstra grelt.

Til eit visst punkt hamnar framsyninga i same krasjlandinga som partiet det vert fortalt om. For kva slags musikal er dette? Kronologisk historietime? Nei. Og her ligg det heller ikkje an til reell handling. Fram til pause er dette i røynda ein rein konsert, der det eine satiriske songnummeret tek over for det andre. Mykje av det er bra, men etter kvart vantar det variasjon, og det heller mot det monotone. Etter pausen retter det seg opp. Vi får nokre hardt tiltrengte dialogar personane imellom, og det er i det heile ei meir organisk samhandling i scenerommet. Ikkje minst skin dette igjennom i eit av høgdepunkta, nummeret om Nav-tilsette Lotte, infernalsk framført av Lena Barth Aarstad og Mathilde Skarpsno. I det heile har skodespelarane i denne siste akta, også Samantha Gurah, Eirik Risholm Welle og Erik Wenberg Jacobsen, eit både tekstleg og fysisk trykk som styrer det heile verdig i land, trass i at dei ikkje har noka forklåring på kva som gjekk gale i det velfødde Noreg.

Originalt

Visuelt, med eit Ikea-aktig skåp- og stillasoppsett og kostyme med diskret symbolikk, er vi med lett anslag plasserte i eit sosialdemokrati vi kjenner att. Musikken svingar det bra av. Noka politisk bombe er ikkje dette teaterstykket. Men det er eit originalt prosjekt – og livleg nok.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Teater Ibsen

Klas Abrahamsson / Åsmund Flaten:

Arbeiderpartiet – The Musical

Omsett av Aslak Moe
og Thomas Bye
Regi: Aslak Moe
Scenografi: Helle Bendixen
Koreografi: Jonas Digerud

Teater skal vere ein spegel for samtida. Det lét i si tid Shakespeares prins Hamlet hevde. Og ja, det gjer teateret mest alltid; alt skodespel viser til røynda på ein eller annan måte. Teater Ibsen har no teke denne spegelmålsetjinga bokstaveleg. Dei kjem med ein temamusikal om den dalande posisjonen til sosialdemokratiet i Noreg. Dei spør fortrinnsvis: Kvifor må dei raude verdiane tape parallelt med velferdsauken?

I revytradisjonen

Det er ei framsyning med mange velforma tekster og tydelege, vittige framføringar, formmessig ikkje utan hint til perlene i norsk revytradisjon. Spesielt overraskande er poenga likevel ikkje, og det kjem eigentleg ingen ideologisk konklusjon. Men lat gå, det kan vere godt nok som utgangspunkt for vidare engasjement og medvit.

Tittelen på stykket, Arbeiderpartiet – The Musical, kan lett tolkast som krasjlandinga det trauste, heiderlege og seriøse får mot det kommersielle og publikumsfriande. For Ap kan dette ofte naudsynte momentet fortone seg ekstra grelt.

Til eit visst punkt hamnar framsyninga i same krasjlandinga som partiet det vert fortalt om. For kva slags musikal er dette? Kronologisk historietime? Nei. Og her ligg det heller ikkje an til reell handling. Fram til pause er dette i røynda ein rein konsert, der det eine satiriske songnummeret tek over for det andre. Mykje av det er bra, men etter kvart vantar det variasjon, og det heller mot det monotone. Etter pausen retter det seg opp. Vi får nokre hardt tiltrengte dialogar personane imellom, og det er i det heile ei meir organisk samhandling i scenerommet. Ikkje minst skin dette igjennom i eit av høgdepunkta, nummeret om Nav-tilsette Lotte, infernalsk framført av Lena Barth Aarstad og Mathilde Skarpsno. I det heile har skodespelarane i denne siste akta, også Samantha Gurah, Eirik Risholm Welle og Erik Wenberg Jacobsen, eit både tekstleg og fysisk trykk som styrer det heile verdig i land, trass i at dei ikkje har noka forklåring på kva som gjekk gale i det velfødde Noreg.

Originalt

Visuelt, med eit Ikea-aktig skåp- og stillasoppsett og kostyme med diskret symbolikk, er vi med lett anslag plasserte i eit sosialdemokrati vi kjenner att. Musikken svingar det bra av. Noka politisk bombe er ikkje dette teaterstykket. Men det er eit originalt prosjekt – og livleg nok.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis