Frå det svale til det intense
Scener fra et ekteskap er velspelt og avslørande om samlivsfasade og -brot.
Jonatan Filip og Susann Bugge Kambestad i rollene som Johan og Marianne.
Foto: Den Nationale Scene
Den Nationale Scene, Teaterkjelleren
Ingmar Bergman:
Scener fra et ekteskap
Regi: Mikael Berg
Scenografi og kostyme:
Kari Gravklev
Omsetjing: dramaturgiatet på DNS
Ingmar Bergmans boring i ekteskapets mange skjulte rom, som han visste meir om enn dei fleste, har på knapt femti år rokke å bli ein klassikar. TV-serien med Erland Josephson og Liv Ullmann er ikonisk. At Den Nationale Scene hentar fram dette stykket, etter først å ha sett opp Linn Ullmanns utlevering av foreldra, gir meining. Og resultatet av satsinga held absolutt mål.
Berre den underlege scenografien får meg til å lure: Bur eit veletablert ektepar, ho advokat (35) og han amanuensis (42), i eit så stussleg møblert husvære? Og for å ta det andre minuset med det same: Tidvis er dialogen så «litterær» at dei ofte kloke og velformulerte setningane som kjem ut av munnen på dei to, lyder som føredrag. Her har ikkje regissør og skodespelarar gjort eit godt nok arbeid.
Mikael Bergs regi byggjer på den teaterversjonen Bergman sjølv sette opp i München i 1981. Og om vi ser bort frå nokre (unødvendige) moderniseringar, verkar det Den Nationale Scene byr oss, velkjent. Dei seks skarpt stilte dialogane illustrerer ulike fasar i eit ekteskap, frå det svale til det intense og råe. Tilsynelatande er ekteskapet «perfekt», men dette syner seg å vere fasade. Utruskap og brot får fram dei mørke sidene av eit samliv, der den eine parten, Mariann, har innretta seg etter den temmeleg sjølvsentrerte ektemannen. Den nødvendige utluftinga blir brutal, men endar om lag slik vi veit at samlivet mellom Bergman og Ullmann i si tid gjorde.
Susann Bugge Kambestad og Jonatan Filip står godt til kvarandre, og ho især får fint fram nyansane i det dei går gjennom.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den Nationale Scene, Teaterkjelleren
Ingmar Bergman:
Scener fra et ekteskap
Regi: Mikael Berg
Scenografi og kostyme:
Kari Gravklev
Omsetjing: dramaturgiatet på DNS
Ingmar Bergmans boring i ekteskapets mange skjulte rom, som han visste meir om enn dei fleste, har på knapt femti år rokke å bli ein klassikar. TV-serien med Erland Josephson og Liv Ullmann er ikonisk. At Den Nationale Scene hentar fram dette stykket, etter først å ha sett opp Linn Ullmanns utlevering av foreldra, gir meining. Og resultatet av satsinga held absolutt mål.
Berre den underlege scenografien får meg til å lure: Bur eit veletablert ektepar, ho advokat (35) og han amanuensis (42), i eit så stussleg møblert husvære? Og for å ta det andre minuset med det same: Tidvis er dialogen så «litterær» at dei ofte kloke og velformulerte setningane som kjem ut av munnen på dei to, lyder som føredrag. Her har ikkje regissør og skodespelarar gjort eit godt nok arbeid.
Mikael Bergs regi byggjer på den teaterversjonen Bergman sjølv sette opp i München i 1981. Og om vi ser bort frå nokre (unødvendige) moderniseringar, verkar det Den Nationale Scene byr oss, velkjent. Dei seks skarpt stilte dialogane illustrerer ulike fasar i eit ekteskap, frå det svale til det intense og råe. Tilsynelatande er ekteskapet «perfekt», men dette syner seg å vere fasade. Utruskap og brot får fram dei mørke sidene av eit samliv, der den eine parten, Mariann, har innretta seg etter den temmeleg sjølvsentrerte ektemannen. Den nødvendige utluftinga blir brutal, men endar om lag slik vi veit at samlivet mellom Bergman og Ullmann i si tid gjorde.
Susann Bugge Kambestad og Jonatan Filip står godt til kvarandre, og ho især får fint fram nyansane i det dei går gjennom.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.