JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Mamma, pappa, barn

Monica Isakstuen byr på kvass problematikk i eit moderne teaterspråk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Svein Solesnes og Mari Strand Ferstad spelar alle rollene.

Svein Solesnes og Mari Strand Ferstad spelar alle rollene.

Foto: Stig Håvard Dirdal

Svein Solesnes og Mari Strand Ferstad spelar alle rollene.

Svein Solesnes og Mari Strand Ferstad spelar alle rollene.

Foto: Stig Håvard Dirdal

1839
20191115
1839
20191115

Rogaland Teater

Monica Isakstuen:

Se på meg når jeg snakker til deg

Regissør og komponist: Øyvind Osmo Eriksen
Scenografi: Kjersti Alm Eriksen

Den norske forfattaren Monica Isakstuen har gjennom dei siste ti åra markert seg med ei særeigen forteljarrøyst og eit djervt fokus på ukomfortsonene i familierelasjonar. Skodespelet Se på meg når jeg snakker til deg, som no har hatt urpremiere i Stavanger, undersøker desse relasjonane vidare, i eit semiabsurd rom- og tidlaust teaterunivers. Stykket liknar ikkje på eit klassisk skodespel med logisk framskridande handling, men det tryllar fram, midt i det visuelt mystiske, mange svært attkjennelege situasjonar og reaksjonar, til og med ting vi til no berre har tenkt i det stille. Foreldre er vi, mange av oss, og born har vi vore, alle som ein.

Stykket er todelt, med ei førsteakt om mor og son, og ein andreakt om far og dotter. Dei to aktørane som er med, Mari Strand Ferstad og Svein Solesnes, skifter såleis på å spele forelder og barn, og situasjonane er heile tida skiftande i tid, slik at tenåringen brått er eit spedbarn att og omvendt. I brokkar og snuttar får teksten og skodespelarane uttrykt mykje både sårbart, vanskeleg og komisk om det å få og å vere barn, og å vere mor og far. Dei ofte sterke emosjonelle bindingane, som i verste fall kan føre til skam og skuldkjensle, vert handsama kløktig og ærleg.

I Øyvind Osmo Eriksens fysisk utagerande regi og Kjersti Alm Eriksens abstrakte draumeland av ein scenografi har dei to velopplagde og åndsnærverande skodespelarane eit effektivt arbeidsrom. Vi vert fort dregne inn i denne merkelege verda, der vi ikkje alltid veit om vi tør å le. Vi kunne jo avsløre oss.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rogaland Teater

Monica Isakstuen:

Se på meg når jeg snakker til deg

Regissør og komponist: Øyvind Osmo Eriksen
Scenografi: Kjersti Alm Eriksen

Den norske forfattaren Monica Isakstuen har gjennom dei siste ti åra markert seg med ei særeigen forteljarrøyst og eit djervt fokus på ukomfortsonene i familierelasjonar. Skodespelet Se på meg når jeg snakker til deg, som no har hatt urpremiere i Stavanger, undersøker desse relasjonane vidare, i eit semiabsurd rom- og tidlaust teaterunivers. Stykket liknar ikkje på eit klassisk skodespel med logisk framskridande handling, men det tryllar fram, midt i det visuelt mystiske, mange svært attkjennelege situasjonar og reaksjonar, til og med ting vi til no berre har tenkt i det stille. Foreldre er vi, mange av oss, og born har vi vore, alle som ein.

Stykket er todelt, med ei førsteakt om mor og son, og ein andreakt om far og dotter. Dei to aktørane som er med, Mari Strand Ferstad og Svein Solesnes, skifter såleis på å spele forelder og barn, og situasjonane er heile tida skiftande i tid, slik at tenåringen brått er eit spedbarn att og omvendt. I brokkar og snuttar får teksten og skodespelarane uttrykt mykje både sårbart, vanskeleg og komisk om det å få og å vere barn, og å vere mor og far. Dei ofte sterke emosjonelle bindingane, som i verste fall kan føre til skam og skuldkjensle, vert handsama kløktig og ærleg.

I Øyvind Osmo Eriksens fysisk utagerande regi og Kjersti Alm Eriksens abstrakte draumeland av ein scenografi har dei to velopplagde og åndsnærverande skodespelarane eit effektivt arbeidsrom. Vi vert fort dregne inn i denne merkelege verda, der vi ikkje alltid veit om vi tør å le. Vi kunne jo avsløre oss.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis