Siste stopp: begjær
Ei tradisjonell klassiskfortolking verkar paradoksalt nok fornyande.
Hanne Dieserud som Blanche og Gisle Hass som Mitch.
Foto: Claudia Lucacel
Grusomhetens Teater
Tennessee Williams:
En sporvogn til begjær
Omsett av Torstein Bugge Høverstad
Regi: Lars Øyno
Scenografi: John-Kristian Alsaker
Lars Øynos friteatergruppe Grusomhetens Teater har gjennom 30 år gjort mange overraskande grep om klassisk og ny dramatikk, tufta på teatermannen Antonin Artauds idear om reteatralisering, eit sceneuttrykk som vil vekk frå det litterært representerande. På eit vis har dei vore ein malurt i begeret for institusjonsteatra.
Det rare er at når Grusomhetens Teater no spelar gullklassikaren En sporvogn til begjær, står dei i same motposisjon, men no med motsett forteikn. Der norsk teater ofte kavar og vrir på klassikarane og vil gjere dei moderne, speler denne gruppa Tennessee Williams heilt etter boka. Tids- og miljøkoloritten er heilt som den opphavlege, språkbruk og spelestil er, om enn noko ruglete og upolert, heilt i tråd med det faktiske innhaldet.
Den tragiske historia om sørstatsfrøkna Blanche Dubois, som blir sliten sund i ein livskamp mellom primitiv drift og det å vere rein, har vore eit paradenummer for mang ei diva. Hanne Dieserud har frå fyrste stund grepet om den indre smerta i figuren, og utan ei einaste overdriving brettar ho ut åtferda til denne affekterte og nevrotisk veltalande kvinna. Vi skjøner at ho kan gå folk på nervane, men vi ynkar henne heile tida. Ensemblet rundt henne er perfekt, med typar som til minste detalj stadfester essensen i stykket. Ein triumf!
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Grusomhetens Teater
Tennessee Williams:
En sporvogn til begjær
Omsett av Torstein Bugge Høverstad
Regi: Lars Øyno
Scenografi: John-Kristian Alsaker
Lars Øynos friteatergruppe Grusomhetens Teater har gjennom 30 år gjort mange overraskande grep om klassisk og ny dramatikk, tufta på teatermannen Antonin Artauds idear om reteatralisering, eit sceneuttrykk som vil vekk frå det litterært representerande. På eit vis har dei vore ein malurt i begeret for institusjonsteatra.
Det rare er at når Grusomhetens Teater no spelar gullklassikaren En sporvogn til begjær, står dei i same motposisjon, men no med motsett forteikn. Der norsk teater ofte kavar og vrir på klassikarane og vil gjere dei moderne, speler denne gruppa Tennessee Williams heilt etter boka. Tids- og miljøkoloritten er heilt som den opphavlege, språkbruk og spelestil er, om enn noko ruglete og upolert, heilt i tråd med det faktiske innhaldet.
Den tragiske historia om sørstatsfrøkna Blanche Dubois, som blir sliten sund i ein livskamp mellom primitiv drift og det å vere rein, har vore eit paradenummer for mang ei diva. Hanne Dieserud har frå fyrste stund grepet om den indre smerta i figuren, og utan ei einaste overdriving brettar ho ut åtferda til denne affekterte og nevrotisk veltalande kvinna. Vi skjøner at ho kan gå folk på nervane, men vi ynkar henne heile tida. Ensemblet rundt henne er perfekt, med typar som til minste detalj stadfester essensen i stykket. Ein triumf!
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.