Mellom fragment og heilskap
Apneseth dreg vekslar på eit musikalsk A-lag.
Hardingefelespelar Erlend Apneseth har komponert musikken på albumet.
Foto: Oddleiv Apneseth
Jazz
Erlend Apneseth:
Fragmentarium
Erlend Apneseth, hardingfele; Stein Urheim, gitar, bouzouki og elektronikk, Anja Lauvdal, piano, synth og elektronikk; Hans Hulbækmo, trommer, perkusjon, munnharpe og fløyte; Fredrich Luhr Dietrichson, bass; Ida Løvlie Hidle, akkordion. HUBRO HUBROCD2629
Erlend Apneseth er kanskje den unge musikaren som med størst hell har late seg inspirera av folkemusikken og skapt ny frisk musikk. På skuldrene til nestorar som Nils Økland og Unni Løvlid rett nok, men like fullt har det vore spanande å følgja Apneseth, spesielt trioen med Stephan Meidell og Øyvind Hegg-Lunde.
Her er han i selskap med eit større ensemble med musikk urframført i Kongsberg kyrkje på festivalen i fjor og spelt inn Ål kulturhus kort tid etter. Apneseth har samla eit knippe profilerte musikarar som i ulike samanhengar har spelt saman før, mellom anna har alle unnateke Urheim spelt i det store frijazzbandet Skadedyr. Målet til Apneseth var å få ensemblet til å dra i same kreative lei «i hovudsak ved å ikkje vera for kontrollerande», seier Apneseth i pressemeldinga.
Apneseth har lukkast i den forstand at bandet er i fokus, men du er aldri tvil om kven som er med. Komposisjonane til Apneseth er noko meir enn fragment, men langt frå utskrivne partitur. Gjennom arrangementa er musikarane i vekslande grad med på å setja bumerket sitt på musikken. Arrangementa har noko friskt og uferdig ved seg, uferdig i den forstand at det på neste konsert vil dukka opp nye element i arrangementa som vil ta musikken i ei litt anna retning.
Eg saknar likevel at musikarane i endå sterkare grad utfordrar kvarandre. Fleire av låtane inviterer til det, mellom andre tittellåten og opningssporet «Gangar», men det blir med tilløpa. Mest vellukka i så måte er «Gruvene» og «Det mørknar». Spesielt førstnemnde er ei skikkeleg musikalsk reise.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Erlend Apneseth:
Fragmentarium
Erlend Apneseth, hardingfele; Stein Urheim, gitar, bouzouki og elektronikk, Anja Lauvdal, piano, synth og elektronikk; Hans Hulbækmo, trommer, perkusjon, munnharpe og fløyte; Fredrich Luhr Dietrichson, bass; Ida Løvlie Hidle, akkordion. HUBRO HUBROCD2629
Erlend Apneseth er kanskje den unge musikaren som med størst hell har late seg inspirera av folkemusikken og skapt ny frisk musikk. På skuldrene til nestorar som Nils Økland og Unni Løvlid rett nok, men like fullt har det vore spanande å følgja Apneseth, spesielt trioen med Stephan Meidell og Øyvind Hegg-Lunde.
Her er han i selskap med eit større ensemble med musikk urframført i Kongsberg kyrkje på festivalen i fjor og spelt inn Ål kulturhus kort tid etter. Apneseth har samla eit knippe profilerte musikarar som i ulike samanhengar har spelt saman før, mellom anna har alle unnateke Urheim spelt i det store frijazzbandet Skadedyr. Målet til Apneseth var å få ensemblet til å dra i same kreative lei «i hovudsak ved å ikkje vera for kontrollerande», seier Apneseth i pressemeldinga.
Apneseth har lukkast i den forstand at bandet er i fokus, men du er aldri tvil om kven som er med. Komposisjonane til Apneseth er noko meir enn fragment, men langt frå utskrivne partitur. Gjennom arrangementa er musikarane i vekslande grad med på å setja bumerket sitt på musikken. Arrangementa har noko friskt og uferdig ved seg, uferdig i den forstand at det på neste konsert vil dukka opp nye element i arrangementa som vil ta musikken i ei litt anna retning.
Eg saknar likevel at musikarane i endå sterkare grad utfordrar kvarandre. Fleire av låtane inviterer til det, mellom andre tittellåten og opningssporet «Gangar», men det blir med tilløpa. Mest vellukka i så måte er «Gruvene» og «Det mørknar». Spesielt førstnemnde er ei skikkeleg musikalsk reise.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida