JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Sidene 2-3
Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Illustrasjon: Kristin B. Bruun

Illustrasjon: Kristin B. Bruun

2162
20170818
2162
20170818

EPISTEL

Onkel Jacob var ein gammal mann som bad mykje og lovprisa Gud meir. Han var sufi, altså muslimsk mystikar. Nabolaget fortalde at han var lektor på ein skule og ein kunnskapsrik vismann. Då han vart pensjonist, lét han det kvite skjegget gro, og tok på seg arabisk hovudpryd.

Alle respekterte denne gamle mannen. Alle snakka med han når dei hadde ei knipe i livet. Han gav dei råd og kloke ord. Vi spurde han om alt mogleg, og han hadde svar på alt. Han overraska oss med svar som var i motsetnad til det folk trudde på og praktiserte.

Eg hugsar den dagen då naboen vår fekk eit barn: Kona fødde ei dotter. Mannen hennar vart sur fordi han heller ville ha ein gut. Jenter er ikkje noko ein kan vere stolt av, ifølgje tradisjonen og ifølgje det folk trudde.

Då eg spurde onkel Jacob om dette, svara han:

– Det er folketradisjon. Gud aksepterer ikkje det, for både mannen og kvinna er skapte av Gud. Arabarane gravla jenteborn levande før islam. Gud åtvara i Koranen mot dette som var ei stor synd.

Onkel Jacob heldt fram med å fortelja ei soge om eit ektepar som nettopp hadde gifta seg. Ifølgje tradisjonen vitjar familiane dei nygifte dagen etter bryllaupet, men paret var samde om at dei ikkje ville opna døra for slektningane.

Om morgonen kom familien til mannen: far, mor og sysken. Ekteparet såg på kvarandre, men insisterte på å halda avtalen. Dei opna ikkje døra.

Etter ein times tid dukka familien til kona opp: foreldre og sysken. Ekteparet såg på kvarandre att, men heldt på avgjerda om ikkje å opna døra. Brått rann tårene frå auga til kona. Ho sa til mannen:

– Eg klarer ikkje la foreldra mine stå framfor ei låst dør. Eg må opne, sa ho, og så opna ho for dei.

Ektemannen teidde om denne opplevinga i mange år. Han fekk tre gutar, men feira ikkje fødslane deira. Då kona fekk det fjerde barnet, som viste seg å vera ei jente, jubla den nybakte faren og laga gjestebod med musikk og gilde.

– Kvifor har du ikkje feira dei tre gutane på same viset som jenta? ville nyfikne gjester vita.

– Fordi det er ho som kjem til å opna døra for meg, sa han.

Walid al-Kubaisi er forfattar og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

EPISTEL

Onkel Jacob var ein gammal mann som bad mykje og lovprisa Gud meir. Han var sufi, altså muslimsk mystikar. Nabolaget fortalde at han var lektor på ein skule og ein kunnskapsrik vismann. Då han vart pensjonist, lét han det kvite skjegget gro, og tok på seg arabisk hovudpryd.

Alle respekterte denne gamle mannen. Alle snakka med han når dei hadde ei knipe i livet. Han gav dei råd og kloke ord. Vi spurde han om alt mogleg, og han hadde svar på alt. Han overraska oss med svar som var i motsetnad til det folk trudde på og praktiserte.

Eg hugsar den dagen då naboen vår fekk eit barn: Kona fødde ei dotter. Mannen hennar vart sur fordi han heller ville ha ein gut. Jenter er ikkje noko ein kan vere stolt av, ifølgje tradisjonen og ifølgje det folk trudde.

Då eg spurde onkel Jacob om dette, svara han:

– Det er folketradisjon. Gud aksepterer ikkje det, for både mannen og kvinna er skapte av Gud. Arabarane gravla jenteborn levande før islam. Gud åtvara i Koranen mot dette som var ei stor synd.

Onkel Jacob heldt fram med å fortelja ei soge om eit ektepar som nettopp hadde gifta seg. Ifølgje tradisjonen vitjar familiane dei nygifte dagen etter bryllaupet, men paret var samde om at dei ikkje ville opna døra for slektningane.

Om morgonen kom familien til mannen: far, mor og sysken. Ekteparet såg på kvarandre, men insisterte på å halda avtalen. Dei opna ikkje døra.

Etter ein times tid dukka familien til kona opp: foreldre og sysken. Ekteparet såg på kvarandre att, men heldt på avgjerda om ikkje å opna døra. Brått rann tårene frå auga til kona. Ho sa til mannen:

– Eg klarer ikkje la foreldra mine stå framfor ei låst dør. Eg må opne, sa ho, og så opna ho for dei.

Ektemannen teidde om denne opplevinga i mange år. Han fekk tre gutar, men feira ikkje fødslane deira. Då kona fekk det fjerde barnet, som viste seg å vera ei jente, jubla den nybakte faren og laga gjestebod med musikk og gilde.

– Kvifor har du ikkje feira dei tre gutane på same viset som jenta? ville nyfikne gjester vita.

– Fordi det er ho som kjem til å opna døra for meg, sa han.

Walid al-Kubaisi er forfattar og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis