Armensk ange
Khatsjaturjans symfonidebut har transkaukasisk koloritt.
Den armenske sovjetkomponisten Aram Khatsjaturjan (1903–1978).
Foto via Wikimedia
Frank Beermann, som dirigerer Robert-Schumann-Philharmonie, har nærma seg Aram Khatsjaturjans tre symfoniar baklengs. Albuma med den tredje og andre symfonien kom for nokre år sidan. No er symfoni nr. 1 her, på ei plate som også inneheld ein dansesuite. Begge verka ber tydeleg preg av armensk og georgisk folkemusikk. Men sjølv om rytmane og tonaliteten er suggererande eksotiske, er heilskapen – særleg i symfonien – velforma, med polert instrumentasjon. Me får inntrykk av ein sovjetkomponist med grundig skolering innanfor den franskinfluerte russisk-romantiske tradisjonen, som støtt held modernismen på armlengds avstand.
Khatsjaturjan kom til verda i Tiflis i 1903 (dagens Tbilisi, hovudstaden i Georgia), som den gongen var del av det russiske imperiet. Under sovjetiseringa av Kaukasus i byrjinga av 1920-åra flytta han til Moskva for å studera biologi, men skreiv seg snart inn på konservatoriet, der han i 1934 tok diplomeksamen med Symfoni nr. 1 i e-moll. Året før hadde han komponert sin fyrste storskala orkesterkomposisjon, Dansesuite.
Sovjetkonform
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.