JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Inga grå mus

Må alle setje pris på rosa ballongar og pent danderte iskaker?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kamilla Danielsen har gått på forfattarstudiet i Bø. No debuterer ho med ein roman.

Kamilla Danielsen har gått på forfattarstudiet i Bø. No debuterer ho med ein roman.

foto: Anna-Julie Granberg

Kamilla Danielsen har gått på forfattarstudiet i Bø. No debuterer ho med ein roman.

Kamilla Danielsen har gått på forfattarstudiet i Bø. No debuterer ho med ein roman.

foto: Anna-Julie Granberg

3142
20231103
3142
20231103

Roman

Kamilla Danielsen:

Diskomus på venteværelset

Tiden

Eivor er 34 år, singel, og bur åleine. Ho er utanfor i vennegjengen. Ho har ein midlertidig jobb som ho er heilt uinteressert i å utføre. Ifølge ho sjølv er ho vanskeleg å like, og derfor havarerer alle kjærleiksforhold. Herfrå går det berre nedover.

Ein kunne tru dette var ein sørgjeleg roman, men det er han ikkje, sjølv om han er både livstrøytt og sår. Først og fremst er forteljinga morosam og freidig. Portrettet av Eivor er ein treffande studie av kor tyngande det kan vere å skulle leve opp til forventningane rundt seg.

Kva er eigentleg livet?

Eivor gruar seg til å gå i bursdagsfeiring til venninna Ulla, og med god grunn, skal det vise seg – sett frå hennar perspektiv, vel å merke. Lesaren er alt informert om Eivors vrangvilje mot å tvihalde på ein vennegjeng i vaksen alder. Dei hadde lite til felles i skuletida og endå mindre no. Likevel held dei fram med å samlast eit par gongar i året.

Dei andre venninnene er i forhold, er gravide og snakkar om trivielle ting som interesserer Eivor midt på ryggen. Settinga er heller ikkje etter Eivors smak: «Det henger rosa ballonger langs veggene og på hver tallerken ligger det en hjemmesydd vimpel. På bordet rett foran meg står en stor tolags iskake som Ulla bare har slengt sammen.» Posisjonen til Eivor er tydeleg i denne setninga: «Skål da, sier jeg til ingen mens jeg hever et tomt glass.»

Men i staden for å la seg oversjå som ei grå mus, svarar ho kontant på tiltale, skapar baluba og forlèt selskapet, slik ho på vegen hit har kjefta på eit framandt par på bussen til dei flytta seg i sinne.

Eivor er krakilsk, i opposisjon, verbalt skarp, innordnar seg ikkje. Men kven kan klandre ho når alt ho får høyre rundt seg, er: «Kva tid skal du få mann og barn?» Ulla har kalla leilegheita hennar for «venteværelset», jamfør tittelen; der ho bur i påvente av at det eigentlege livet skal begynne.

Fleirdimensjonalt

Debutant Kamilla Danielsen har skrive ein temperaturrik roman til forsvar for andre tilnærmingar til livet enn kanskje dei mest opplagde. Språket er dynamisk og sprekt, med enkeltformuleringar som er originale og overraskande: «Jeg setter opp håret mitt i en hestehale og tar delvis ansvar for at livet mitt har blitt som det har blitt.» Eller når Eivor lurer på om dette er mannen i livet hennar: «Er det han som skal trøste meg når foreldrene mine dør?»

Personane rundt Eivor er teikna opp med korte, men talande strekar, nok til at eg blir heilt matt, og prega, av frustrasjonen til Eivor. Det er nok ikkje tilfeldig at venninnene kring ho, som Ulla (som er saman med Ulrik) og den ufordrageleg gravide Ulrikke, blir omtala som Ullrine, Ullfitte og Ullsatan.

Hovudpersonen Eivor kjem til orde med større tyngd, sjølvsagt, og med alle sine nyansar. Ho er full av kraft, men òg fullstendig tafatt. På jobben har ho éi oppgåve: å skifte ei lyspære, men dette blir uoverkommeleg for ho. Ho er vanskeleg å like. Samstundes umogleg å ikkje vere svak for.

Ingvild Bræin

Ingvild Bræin er forfattar, nordist og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Roman

Kamilla Danielsen:

Diskomus på venteværelset

Tiden

Eivor er 34 år, singel, og bur åleine. Ho er utanfor i vennegjengen. Ho har ein midlertidig jobb som ho er heilt uinteressert i å utføre. Ifølge ho sjølv er ho vanskeleg å like, og derfor havarerer alle kjærleiksforhold. Herfrå går det berre nedover.

Ein kunne tru dette var ein sørgjeleg roman, men det er han ikkje, sjølv om han er både livstrøytt og sår. Først og fremst er forteljinga morosam og freidig. Portrettet av Eivor er ein treffande studie av kor tyngande det kan vere å skulle leve opp til forventningane rundt seg.

Kva er eigentleg livet?

Eivor gruar seg til å gå i bursdagsfeiring til venninna Ulla, og med god grunn, skal det vise seg – sett frå hennar perspektiv, vel å merke. Lesaren er alt informert om Eivors vrangvilje mot å tvihalde på ein vennegjeng i vaksen alder. Dei hadde lite til felles i skuletida og endå mindre no. Likevel held dei fram med å samlast eit par gongar i året.

Dei andre venninnene er i forhold, er gravide og snakkar om trivielle ting som interesserer Eivor midt på ryggen. Settinga er heller ikkje etter Eivors smak: «Det henger rosa ballonger langs veggene og på hver tallerken ligger det en hjemmesydd vimpel. På bordet rett foran meg står en stor tolags iskake som Ulla bare har slengt sammen.» Posisjonen til Eivor er tydeleg i denne setninga: «Skål da, sier jeg til ingen mens jeg hever et tomt glass.»

Men i staden for å la seg oversjå som ei grå mus, svarar ho kontant på tiltale, skapar baluba og forlèt selskapet, slik ho på vegen hit har kjefta på eit framandt par på bussen til dei flytta seg i sinne.

Eivor er krakilsk, i opposisjon, verbalt skarp, innordnar seg ikkje. Men kven kan klandre ho når alt ho får høyre rundt seg, er: «Kva tid skal du få mann og barn?» Ulla har kalla leilegheita hennar for «venteværelset», jamfør tittelen; der ho bur i påvente av at det eigentlege livet skal begynne.

Fleirdimensjonalt

Debutant Kamilla Danielsen har skrive ein temperaturrik roman til forsvar for andre tilnærmingar til livet enn kanskje dei mest opplagde. Språket er dynamisk og sprekt, med enkeltformuleringar som er originale og overraskande: «Jeg setter opp håret mitt i en hestehale og tar delvis ansvar for at livet mitt har blitt som det har blitt.» Eller når Eivor lurer på om dette er mannen i livet hennar: «Er det han som skal trøste meg når foreldrene mine dør?»

Personane rundt Eivor er teikna opp med korte, men talande strekar, nok til at eg blir heilt matt, og prega, av frustrasjonen til Eivor. Det er nok ikkje tilfeldig at venninnene kring ho, som Ulla (som er saman med Ulrik) og den ufordrageleg gravide Ulrikke, blir omtala som Ullrine, Ullfitte og Ullsatan.

Hovudpersonen Eivor kjem til orde med større tyngd, sjølvsagt, og med alle sine nyansar. Ho er full av kraft, men òg fullstendig tafatt. På jobben har ho éi oppgåve: å skifte ei lyspære, men dette blir uoverkommeleg for ho. Ho er vanskeleg å like. Samstundes umogleg å ikkje vere svak for.

Ingvild Bræin

Ingvild Bræin er forfattar, nordist og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis