Musikk
Brontë–Dickinson-evangelium
Tekstane toler stresstesten til In The Country, Slettahjell og Reiersrud.
Roger Arntzen, Pål Hausken, Knut Reiersrud, Solveig Slettahjell og Morten Qvenild gjev ut album med tonsette dikt.
Foto: Marte Garmann
På
den tredje plata til dette stjernespekka samarbeidet har Solveig Slettahjell funne
fram ti dikt av Emily Dickinson og to av Brontë-systrene (Emily og Charlotte).
Qvenild har sett musikk til ni av dei, og Terje Johannesen har skrive musikken
til «She Dried Her Tears» (E. Brontë).
Det meste av musikken har eit
meditativt preg og er sterkt gospelinspirert. Fleire av låtane er lette å
minnast og syngja med på. Det improviserte har ikkje ein framskoten plass i
produksjonen, men det ettertenksame koret til Knut Reiersrud på Charlotte Brontës
«Parting» gjer dette til eit av høgdepunkta på plata.
Lydbiletet er grandiost, prega av ein katedralsk romklang og arsenalet av tangentinstrument
til Qvenild og dei karakteristiske gitarklangane til Reiersrud. I møte med den
lågmælte poesien kan det musikalske til tider bli overveldande.
Heldigvis har
kvintetten teke grep og invitert Sidsel Endresen til å resitera noko av teksten. Ho
strippar dei små lyriske miniatyrane frå den barokke innramminga og set i korte
augneblink fokus på teksten aleine. Sjølv om Endresen berre resiterer ei strofe
eller tre i nokre av dikta, gjev dette ein etterlengta balanse.
For
det meste er det likevel slik at komposisjon, arrangement og Slettahjells vokal
på respektfullt vis formidlar tekstane på framifrå vis. Dette er så til dei
grader tilfellet på tittelkuttet, Emily Brontës «Remembrance». Dette
kuttet er materialet klassikarar er laga av.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.