JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Bra blodsugar

André Øvredal lagar stendig store, stramme og stødige sjangerfilmar i USA.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Larsen (Martin Furulund) og Nosferatu (Javier Botet) i den nye Dracula-filmen regissert av André Øvredal.

Larsen (Martin Furulund) og Nosferatu (Javier Botet) i den nye Dracula-filmen regissert av André Øvredal.

Foto: Amblin Entertainment

Larsen (Martin Furulund) og Nosferatu (Javier Botet) i den nye Dracula-filmen regissert av André Øvredal.

Larsen (Martin Furulund) og Nosferatu (Javier Botet) i den nye Dracula-filmen regissert av André Øvredal.

Foto: Amblin Entertainment

3033
20230818
3033
20230818

Skrekkfilm

Regi: André Øvredal

Dracula – the Last Voyage of Demeter

Med: Corey Hawkins, Liam Cunningham, Aisling Franciosi
Kinofilm

Klassikaren Dracula av Bram Stoker blir film igjen. Grunnlaget er det stutte kapittelet om ferda frå Romania til England med skipet «Demeter». Etter opningsscena med det forliste skipet hoppar filmen tilbake til lossing i bulgarske Varna.

Den engelske lækjaren Clemens (Hawkins) kjem med på skipet trass i mjuke hender når Captain Eliot (Cunningham) leitar etter sterke menn. Frykta dei rumenske lossarane hadde for kasser med drakemerke, viser seg velgrunna når ei ille stelt kvinne (Franciosi) dett ut av kassene. Rykte om eit vondt vesen på båten breier seg. Monsteret er tørst på blod.

Legendestafett

Det skortar ikkje på filmatiseringar av braksuksessen til Stoker frå 1897. Nosferatu av F.W. Murnau frå 1922 var ikkje først, men den monstrøse figuren til Max Schreck står som sjefvisualiseringa. Ikkje rart Werner Herzog brukte same namn på sin film og lét Klaus Kinski kopiere landsmannen i 1979.

Bela Lugosi er like kjend for si tolking i Dracula av Tod Browning i 1931, og jamvel Gary Oldman og Christopher Lee har spelt rolla. Vampyrnerdar vassar i variantar.

Filmskaparen André Øvredal kjenner si historie og har sans for skrekk og gotiske forteljingar. Han viste stødig handverk i USA med The Autopsy of Jane Doe og Scary Stories to Tell in the Dark. Mest sprelsk var han med norske Trolljegeren. Tilbake i heimlandet kom meir norrøn mytologi i Torden. Osingen likar filmar med monster og mørke. Vi ser kvifor han er venn med Guillermo del Toro.

Stramt og stort

Den nye Dracula-filmen er sjangertru. Eit symfoniorkester er i full sving for å eggje fram kjenslene. Det knirkar godt i treverket på skuta, som ser flott ut. Captain Eliot likar det tradisjonelt, trass i at damp er det nye store. Det blodsugande monsteret er godt nok laga til å sende eit kaldt gufs nedover ryggen. Ein finn trekk frå variantane til Murnau og Herzog, men det er mindre menneskeleg, i retning reint uhyre.

Dei fleste rollene er nyskrivne. Ein godlynt gut lettar stundom stemninga. Corey Hawkins har poengtert verdien av hovudrolla si som svart lækjar, og han vart sjølv fostra opp på blacksploitationfilmen Blacula frå 1972. Hawkins og Aisling Franciosi i kvinnerolla overtyder i roller som gjev perspektiv utanfrå i eit røft miljø. Det er fritt for reine skurkar i mannskapet, bortsett frå Dracula sjølv.

Øvredal plar halde sjangerfilmar med store budsjett stramme. Dramaet skjer mellom menneska og monsteret på skipet, sidan tida før og etter er høvla vekk. Det skapar ein underhaldande og kompakt storfilm. Ideen opnar for framhald, sjølv om det stengt tatt er meir enn nok Dracula i filmhistoria. Øvredal har funne seg til rette i eit USA som framleis tørstar etter tradisjonell skrekk.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Skrekkfilm

Regi: André Øvredal

Dracula – the Last Voyage of Demeter

Med: Corey Hawkins, Liam Cunningham, Aisling Franciosi
Kinofilm

Klassikaren Dracula av Bram Stoker blir film igjen. Grunnlaget er det stutte kapittelet om ferda frå Romania til England med skipet «Demeter». Etter opningsscena med det forliste skipet hoppar filmen tilbake til lossing i bulgarske Varna.

Den engelske lækjaren Clemens (Hawkins) kjem med på skipet trass i mjuke hender når Captain Eliot (Cunningham) leitar etter sterke menn. Frykta dei rumenske lossarane hadde for kasser med drakemerke, viser seg velgrunna når ei ille stelt kvinne (Franciosi) dett ut av kassene. Rykte om eit vondt vesen på båten breier seg. Monsteret er tørst på blod.

Legendestafett

Det skortar ikkje på filmatiseringar av braksuksessen til Stoker frå 1897. Nosferatu av F.W. Murnau frå 1922 var ikkje først, men den monstrøse figuren til Max Schreck står som sjefvisualiseringa. Ikkje rart Werner Herzog brukte same namn på sin film og lét Klaus Kinski kopiere landsmannen i 1979.

Bela Lugosi er like kjend for si tolking i Dracula av Tod Browning i 1931, og jamvel Gary Oldman og Christopher Lee har spelt rolla. Vampyrnerdar vassar i variantar.

Filmskaparen André Øvredal kjenner si historie og har sans for skrekk og gotiske forteljingar. Han viste stødig handverk i USA med The Autopsy of Jane Doe og Scary Stories to Tell in the Dark. Mest sprelsk var han med norske Trolljegeren. Tilbake i heimlandet kom meir norrøn mytologi i Torden. Osingen likar filmar med monster og mørke. Vi ser kvifor han er venn med Guillermo del Toro.

Stramt og stort

Den nye Dracula-filmen er sjangertru. Eit symfoniorkester er i full sving for å eggje fram kjenslene. Det knirkar godt i treverket på skuta, som ser flott ut. Captain Eliot likar det tradisjonelt, trass i at damp er det nye store. Det blodsugande monsteret er godt nok laga til å sende eit kaldt gufs nedover ryggen. Ein finn trekk frå variantane til Murnau og Herzog, men det er mindre menneskeleg, i retning reint uhyre.

Dei fleste rollene er nyskrivne. Ein godlynt gut lettar stundom stemninga. Corey Hawkins har poengtert verdien av hovudrolla si som svart lækjar, og han vart sjølv fostra opp på blacksploitationfilmen Blacula frå 1972. Hawkins og Aisling Franciosi i kvinnerolla overtyder i roller som gjev perspektiv utanfrå i eit røft miljø. Det er fritt for reine skurkar i mannskapet, bortsett frå Dracula sjølv.

Øvredal plar halde sjangerfilmar med store budsjett stramme. Dramaet skjer mellom menneska og monsteret på skipet, sidan tida før og etter er høvla vekk. Det skapar ein underhaldande og kompakt storfilm. Ideen opnar for framhald, sjølv om det stengt tatt er meir enn nok Dracula i filmhistoria. Øvredal har funne seg til rette i eit USA som framleis tørstar etter tradisjonell skrekk.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis