Den uendelege historia
Tankskipet Tom Cruise held stø kurs i eit nytt kapittel av Mission Impossible.
Tom Cruise i den sjuande filmen som agenten Ethan Hunt.
Foto: Christian Black / Paramount Pictures / Skydance
Action / Eventyr / Thriller
Regi: Christopher McQuarrie
Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
Med: Tom Cruise, Hayley Atwell, Ving Rhames
Kinofilm
Den hemmelege agenten Ethan Hunt (Cruise) er tilbake. Som vanleg er oppdraget det farlegaste nokosinne. Trusselen er kunstig intelligens på feile hender. Ein lyt vere lur når ein skal lure noko(n) som veit kva ein tenkjer, og kva ein tenkjer at han tenkjer, som igjen gjer at ein tenkjer ein tredje ting. Kampen er komplisert. Ferda frå actionscene til actionscene er kjend.
Cruise-industrien
Historia er som skriven av kunstig intelligens, kokt saman av liknande filmar til det sjåaren vil ha. Produsenten Tom Cruise er meir finansmann enn talentfull skodespelar. At Hunt tek oppdrag frå IMF, er artig. Vi får forklart: ikkje Det internasjonale pengefondet, men Impossible Mission Force.
Filmane er likevel ein slags transnasjonale selskap som cruisar rundt som pengefond. Ei biljakt i Roma er på plass som reklame for BMW. Vi vitjar Den arabiske ørkenen, Abu Dhabi og Venezia før Orientekspressen fer gjennom dei austerrikske Alpane, dels filma i Romsdalen. Der skal Hunt hoppe på eit tog og av ein motorsykkel frå Trollveggen.
Mykje vil ha meir
Spelelengda 163 minutt er rekord i filmserien. Ikkje rart det tek tid når Tom Cruise og Hayley Atwell skal klatre frå ei jernbanevogn til neste medan ei og ei dett ned frå ei sprengd bru i ei elv langt under. Slik heng heltane på kanten lengst mogeleg. Alt, alltid i siste tidels sekund.
At det meste som skjer, er fysisk umogeleg, høyrer til sjangeren og er greitt, sjølv om det er variantar av vande scener. Spektakulær action med stor produksjonsverdi og imponerande handverk skal med. Kjenningsmelodien av Lalo Schifrin er ikonisk, og Hans Zimmer-eleven Lorne Balfe skapar trykk i actionsekvensane og gjev teikn om valden er vittig eller livsfarleg.
I mange sekvensar forklarar folk kvarandre i detalj kva som står på spel, og kva som er neste trekk. Det kryr av logiske gleppar. To typar som kan dirke opp kva som helst på éin sekund, heng saman med gamle handjern i ei æve. Lure løysingar er ofseleg intrikate. Dei smartaste folka kjem på forbausande dumme ting.
Rollelista er ei brokete forsamling. Hayley Atwell tek over stafettpinnen som hovudkvinne frå Rebecca Ferguson, men ber meir preg av «kvinne i naud» enn forgjengaren. Ving Rhames er trygg og fin som hackarhovding.
Det er mykje å halde styr på, og det ballar på seg når fire ulike grupper jaktar kvarandre i same scene. Ein lyt toppe førre kapittel. Denne sjuande filmen er første halvdel av ein dobbeltfilm. Ferda held fram etter det òg. Vi blir ikkje kvitt Tom Cruise med det første.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Action / Eventyr / Thriller
Regi: Christopher McQuarrie
Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
Med: Tom Cruise, Hayley Atwell, Ving Rhames
Kinofilm
Den hemmelege agenten Ethan Hunt (Cruise) er tilbake. Som vanleg er oppdraget det farlegaste nokosinne. Trusselen er kunstig intelligens på feile hender. Ein lyt vere lur når ein skal lure noko(n) som veit kva ein tenkjer, og kva ein tenkjer at han tenkjer, som igjen gjer at ein tenkjer ein tredje ting. Kampen er komplisert. Ferda frå actionscene til actionscene er kjend.
Cruise-industrien
Historia er som skriven av kunstig intelligens, kokt saman av liknande filmar til det sjåaren vil ha. Produsenten Tom Cruise er meir finansmann enn talentfull skodespelar. At Hunt tek oppdrag frå IMF, er artig. Vi får forklart: ikkje Det internasjonale pengefondet, men Impossible Mission Force.
Filmane er likevel ein slags transnasjonale selskap som cruisar rundt som pengefond. Ei biljakt i Roma er på plass som reklame for BMW. Vi vitjar Den arabiske ørkenen, Abu Dhabi og Venezia før Orientekspressen fer gjennom dei austerrikske Alpane, dels filma i Romsdalen. Der skal Hunt hoppe på eit tog og av ein motorsykkel frå Trollveggen.
Mykje vil ha meir
Spelelengda 163 minutt er rekord i filmserien. Ikkje rart det tek tid når Tom Cruise og Hayley Atwell skal klatre frå ei jernbanevogn til neste medan ei og ei dett ned frå ei sprengd bru i ei elv langt under. Slik heng heltane på kanten lengst mogeleg. Alt, alltid i siste tidels sekund.
At det meste som skjer, er fysisk umogeleg, høyrer til sjangeren og er greitt, sjølv om det er variantar av vande scener. Spektakulær action med stor produksjonsverdi og imponerande handverk skal med. Kjenningsmelodien av Lalo Schifrin er ikonisk, og Hans Zimmer-eleven Lorne Balfe skapar trykk i actionsekvensane og gjev teikn om valden er vittig eller livsfarleg.
I mange sekvensar forklarar folk kvarandre i detalj kva som står på spel, og kva som er neste trekk. Det kryr av logiske gleppar. To typar som kan dirke opp kva som helst på éin sekund, heng saman med gamle handjern i ei æve. Lure løysingar er ofseleg intrikate. Dei smartaste folka kjem på forbausande dumme ting.
Rollelista er ei brokete forsamling. Hayley Atwell tek over stafettpinnen som hovudkvinne frå Rebecca Ferguson, men ber meir preg av «kvinne i naud» enn forgjengaren. Ving Rhames er trygg og fin som hackarhovding.
Det er mykje å halde styr på, og det ballar på seg når fire ulike grupper jaktar kvarandre i same scene. Ein lyt toppe førre kapittel. Denne sjuande filmen er første halvdel av ein dobbeltfilm. Ferda held fram etter det òg. Vi blir ikkje kvitt Tom Cruise med det første.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.