Trim for yngre
Magnus von Horn er ein av dei spenstigaste regissørane i både Polen og Sverige.
Sylwia (Magdalena Kolesnik) er ein ung og ambisiøs fitnessinfluencer med 600.000 følgjarar på Instagram.
Foto: Mer Filmdistribusjon
DRAMA
Regi: Magnus von Horn
Sweat
Med: Magdalena Kolesnik, Julian Swiezewski, Aleksandra Konieczna
Kinofilm
Sylwia (Kolesnik) har 600.000 følgjarar på Instagram. Ho leier store kollektive treningsøkter på kjøpesenter i polske storbyar. Alt skal på nett. Går ho opp trappa, eller lagar ho seg noko flytande næring, sender ho ein videosnutt til tilhengjarane.
Viktigast er det å dele kva gåver ho får frå Olympus Nutrition og den slags. Ho er ein vaskeekte fitness influencer. Vi møter henne gjennom nokre døgn med identitetskrise, bursdagsselskap hjå mora og møter med fans og kollegar. Det er intenst.
Strålefare
Regissøren Magnus von Horn kvir seg ikkje for å gå i djupna hjå figurar eg er skeptisk til. Det lukkast han stort med. Den djerve og lekre debuten Etterskjelv følgde ein ungdom som har gjort noko skrekkeleg. Sweat er fullstendig framand for ein filmmeldar utan smarttelefon som aldri har prøvd treningsstudio.
Alt Sylwia syslar med, slår meg som heilt meiningslaust. Likevel blir eg påverka og heiar på henne. Von Horn får meg med på laget med hjelpa til ei rågod Magdalena Kolesnik i hovudrolla. Ho strålar energi og uro. Formidlinga av eit ambivalent sjølvbilete er nyansert og sterk. Veksling mellom hylling til intense rytmar og stille einsemd byggjer opp forståinga av kjenslelivet til ei som ved første augekast liknar eit strigla skal.
Livet i rosa
Alt er rosa og neon. Kameraet fangar det glatte, men er tidvis ekstremt nærgåande. Det fremjar det kroppslege i jobben til Sylwia utan spekulativt blikk. Linsa kjem nesten borti neglefila. Nærbileta syner det sårbare.
Kolesnik får god bruk for ekspressive auge. Ho er høgt og lågt. Roxette riv i høgtalarane på bilen, og Sylwia peikar på seg sjølv medan ho syng «The Look». Musikkbruken er førebiletleg. Ofte gjev stilla plass til at låge lydar får sterk effekt. Mykje forstyrrar. Korkje tilbedarar, agentar eller familie dempar stress.
Svenske von Horn gjekk filmskulen i Lódz og bur i Warszawa. Han kjenner Polen. Filmen har fine polske særtrekk, men historia er like universell som ho er aktuell. Kroppspress, sosiale medium, mental helse, uønskt seksuell merksemd og einsemd er i tida. Sweat kjem med fine kommentarar om desse temaa med ei fengjande forteljing og glitrande stil. Vonleg ser både yngre og eldre filmen på kino.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
DRAMA
Regi: Magnus von Horn
Sweat
Med: Magdalena Kolesnik, Julian Swiezewski, Aleksandra Konieczna
Kinofilm
Sylwia (Kolesnik) har 600.000 følgjarar på Instagram. Ho leier store kollektive treningsøkter på kjøpesenter i polske storbyar. Alt skal på nett. Går ho opp trappa, eller lagar ho seg noko flytande næring, sender ho ein videosnutt til tilhengjarane.
Viktigast er det å dele kva gåver ho får frå Olympus Nutrition og den slags. Ho er ein vaskeekte fitness influencer. Vi møter henne gjennom nokre døgn med identitetskrise, bursdagsselskap hjå mora og møter med fans og kollegar. Det er intenst.
Strålefare
Regissøren Magnus von Horn kvir seg ikkje for å gå i djupna hjå figurar eg er skeptisk til. Det lukkast han stort med. Den djerve og lekre debuten Etterskjelv følgde ein ungdom som har gjort noko skrekkeleg. Sweat er fullstendig framand for ein filmmeldar utan smarttelefon som aldri har prøvd treningsstudio.
Alt Sylwia syslar med, slår meg som heilt meiningslaust. Likevel blir eg påverka og heiar på henne. Von Horn får meg med på laget med hjelpa til ei rågod Magdalena Kolesnik i hovudrolla. Ho strålar energi og uro. Formidlinga av eit ambivalent sjølvbilete er nyansert og sterk. Veksling mellom hylling til intense rytmar og stille einsemd byggjer opp forståinga av kjenslelivet til ei som ved første augekast liknar eit strigla skal.
Livet i rosa
Alt er rosa og neon. Kameraet fangar det glatte, men er tidvis ekstremt nærgåande. Det fremjar det kroppslege i jobben til Sylwia utan spekulativt blikk. Linsa kjem nesten borti neglefila. Nærbileta syner det sårbare.
Kolesnik får god bruk for ekspressive auge. Ho er høgt og lågt. Roxette riv i høgtalarane på bilen, og Sylwia peikar på seg sjølv medan ho syng «The Look». Musikkbruken er førebiletleg. Ofte gjev stilla plass til at låge lydar får sterk effekt. Mykje forstyrrar. Korkje tilbedarar, agentar eller familie dempar stress.
Svenske von Horn gjekk filmskulen i Lódz og bur i Warszawa. Han kjenner Polen. Filmen har fine polske særtrekk, men historia er like universell som ho er aktuell. Kroppspress, sosiale medium, mental helse, uønskt seksuell merksemd og einsemd er i tida. Sweat kjem med fine kommentarar om desse temaa med ei fengjande forteljing og glitrande stil. Vonleg ser både yngre og eldre filmen på kino.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.