Heidenske heltinner

Camerata Köln framfører Telemanns fem antikke kvinneportrett.

Det tyske ensemblet Camerata Köln.
Det tyske ensemblet Camerata Köln.
Publisert

I sjølvbiografien sin frå 1718 presiserte Georg Philipp Telemann (1681–1767) kor viktig det er å skriva idiomatisk for ulike instrument. Om ein komponerer musikken likeins for orgel som for tverrfløyte, til dømes, vil resultatet ikkje berre bli vanskeleg å spela for utøvaren. Det karakteristiske ved klangen til dei einskilde instrumenta vil heller ikkje koma skikkeleg fram. Men sjølv om han var god til å skriva idiomatisk – han skal ha kunna hanskast med mest alle instrumenta i samtida – var han òg god til å komponera stykke som høver like godt på mange ulike instrument.

Skarp tunge

Døme på kammermusikk der utøvarane sjølv kan velja instrumenttype, men det likevel kling som om musikken er mynta på akkurat dette instrumentet, finn me på Camerata Kölns nye Telemann-album Six Quatuors ou Trios. Musikarane spelar her friskt og frydefullt, og den avvekslingsrike instrumentasjonen gjer lyttinga til ein fest.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement