Musikk
Innhenta av alvoret
Sørafrikansk vri er med på å heva andreplata.
Treverket.
Foto: Sara Westergaard Karlsen
Treverket
vekte åtgaum då dei for to år sidan debuterte med Tapte sjelers dal. Med
oppfølgjaren Et bedre sted byr dei framleis inn til musikalsk kaldtbord,
men plata har ei «sørafrikansk søyle» som eit solid berande element
som gjer at Marstrander og Hjetland med plate nummer to legg alen til den den
kunstnarlege veksten sin.
Det har snike seg inn eit alvor i musikken, og det er
godt å lytta til.
Med
dei to låtane «Nangijala» og «Tanemsbrua», komponerte av
høvesvis Marstrander og Hjetland, knyter dei seg til den sørafrikanske
jazztradisjonen gjord kjend i Vesten av Abdullah Ibrahim, The Blue Notes, Chris
McGregor, Dudu Pukwana, Louis Moholo og andre.
Treverket har verkeleg knekt koden og
får fram urkrafta og det oppstemte som ofte pregar denne musikken. Gjennom å
leggja på ekstra blåsarstemmer i miksen skapar dei ein mektig og rufsete
orkesterklang som får deg til å retta ryggen. Samstundes er blåsar-kodaen på
førstnemnde det vakraste og mest vemodige strekket på plata.
Treverket
ville ikkje vore seg sjølve om ikkje dei baud på litt av kvart, gjerne i
overraskande blandingar. Også denne gongen tek dei ein sveip innom countryen
med valsen «Allsang». I desse samanhengane er gjerne Marstrander
vegvisar med lap steel eller banjo. Solistisk er her også ein heil del å
gleda seg over, men Jonas Flemsæter Hamre tek kaka med eit langt tenorkor på nemnde «Tanemsbrua». I slike stunder stemmer alt.
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.