Musikk

Kardinaltekkje

Akademie für Alte Musik Berlin framfører Händels braksuksess i Roma.

Akademie für Alte Musik Berlin.
Akademie für Alte Musik Berlin.
Publisert

Georg Friedrich Händel hadde ei uvanleg evne til å skaffa seg velgjerarar. Men han gjorde seg aldri til slave for mesenane, korkje kunstnarleg eller økonomisk. Det verkar snarare som om det var velgjerarane som kjempa om gunsten hans. Då han i Hamburg blei tilboden ei betalt studiereise til Italia, truleg av Ferdinando de’ Medici, arveprinsen av Firenze, takka han høfleg nei. Reisa ville han kosta sjølv, kan hende for å verna om fridomen sin. Det kring fire år lange Italia-opphaldet blei ein kunstnarleg og økonomisk suksess frå fyrste stund.

Kyrkjefyrstar

Händel var ein pragmatikar, også i kyrkjemusikken. Heime hadde han skrive luthersk kyrkjemusikk, i England skulle han seinare komponera anglikansk – og i Roma sjølvsagt katolsk. Dei tre tonesetjingane av bibelske salmar som Akademie für Alte Musik Berlin og RIAS Kammerchor Berlin her gjev oss, markerte pangstarten som artist in residence hjå romerske kyrkjefyrstar i 1707. Det var kardinal Carlo Colonna (1665–1739) som tinga musikken til karmelittordenens årlege fest, til framføring under gudstenesta i Santa Maria in Montesanto, den eine av tvillingkyrkjene på Piazza del Popolo i Roma.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement