Kunst
Kunsten å kommunisere
Lillehammer Kunstmuseum har tromma saman den største mønstringa hittil av den allsidige, grensesprengande og boblande kunstnaren til Hilmar Fredriksen (f. 1953).
Hovudsalen i første etasje er fylt med installasjonar, grafikk og veggobjekt. Installasjonen i framgrunnen har tittelen «I det blå». Til høgre for den gule «I BOX» står «Arkimedes skrue», alle av Hilmar Fredriksen.Hovudsalen i første etasje er fylt med installasjonar, grafikk og veggobjekt. Installasjonen i framgrunnen har tittelen «I det blå». Til høgre for den gule «I BOX» står «Arkimedes skrue», alle av Hilmar Fredriksen.
Foto: Eva FursethFoto: Eva Furseth
Utstilling
Hilmar Fredriksen er ein kunstnar eg har følgt med på og sett mange omfattande utstillingar av. Trass i at han var banebrytande på mange vis, er han i dag overraskande nok litt gløymd. Mange kjenner ikkje namnet til denne eigentleg svært sentrale kunstnaren, trass i at hovudverket, det fantastiske «Kommunikasjonsstykke» (1979) har vore vist i den første samlingsutstillinga på Nasjonalmuseet i Oslo.
Fredriksen arbeider i all hovudsak konseptbasert, det vil seie at ideen til verket er langt viktigare enn tilverkinga av det konkrete objektet. På denne måten kan ein overlate sjølve produksjonen av gjenstanden til andre, så lenge dei følgjer rettleiinga til kunstnaren.
Personleg er eg svært oppteken av denne kunstforma. Men i denne utstillinga møter eg meg sjølv i døra. Dette er noko av utfordringa med konseptbasert kunst, heile verket kviler på ein idé. Og kvifor er det ei utfordring? Jo, dersom du har sett det éin gong, og det gjorde stort inntrykk, så skal det mykje til at du gler deg like mykje over gjensynet. Annleis er det med verk som til dømes har måleriske kvalitetar, der ein kvar gong ser noko nytt i måten penselstrøka er påførte overflata på, korleis komposisjonen er utforma, og så bortetter – dette som gjer at ein kan glede seg over verka på nytt og på nytt.
Rullestol
Og Hilmar Fredriksen lagar så gode idébaserte verk at eg hugsar dei så forbaska godt. Eg har sett store delar av verka i tidlegare utstillingar. På Lillehammer gjekk eg stort sett frå sal til sal og nikka gjenkjennande til verka. Såleis gir ikkje utstillinga meg så mykje som eg hadde trudd ho kom til å gjere.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.