Film

Moroa i Jeanne Du Barry er om mogleg for god til å vera sann

Regissør, manusforfattar og skodespelar Maiwenn Le Besco er aldeles fabelaktig freidig.

Maïwenn og Johnny Depp i hovudrollene.
Maïwenn og Johnny Depp i hovudrollene.
Publisert Sist oppdatert

Frankrike, midten av 1700-talet: Fattigjenta Jeanne (Menn) får utvikla intellektet sitt og sjarmen sin for å gå inn i kurtisanebransjen, eit slags elskarinnenettverk for adelen og dei kongelege. Då hallik/elskar monsieur Du Barry (Popaud) føreslår henne for kong Ludvig XV (Depp), opnar eit liv i sus og dus seg for henne. Og sjølv om praksisen med elskarinner var utbreidd, fall det ikkje av den grunn i god jord hos døtrene hans.

Fiksjorie

Maiwenn, altså! Regissør, manusforfattar og skodespelar Maiwenn Le Besco er rett og slett aldeles fabelaktig freidig – ikkje berre hiv ho seg i kast med å få liv innanfor veggane i Versailles og historia kring den elleville hofflivet, ho spelar sjølvsagt hovudrolla som den uimotståelege madame Du Barry. Og sjølv om fakta garantert er godt iblanda fiksjon, er det fascinerande nok at det skulle ha vore i nærleiken av slik det framstår i filmen.

Ludvig XVs meir kjende elskarinne madame du Pompadour er ikkje nemnd, men det er grenser for kva ein tek med – dramaet er omfattande nok, og ein skal jo heia på nokon her, og det er overtydelegvis Jeanne. Kor mykje Maiwenn har lese seg opp på historia, skal ikkje seiast, men at ho har bestemt seg for å heva ei kvinne og ein yrkesstatus opp frå gløymsla, er utan tvil. Og underhaldande er det.

Det skal ikkje så mange googlesøk til for å finna kritikk av nettopp historisk gjengjeving – kongen skal ha vore ein livleg type, langt frå den Johnny Deppske kongen me får her. Maiwenn kunne knapt likna mindre på måleria av den verkelege Jeanne Du Barry, som var kjend for superblondt hår, sukkersøtt fjes og særs fargerik garderobe.

For det meste fjasar Maiwenn rundt med laust hår (eit hår som kunne vore reklame for sjampo) og kvite kjolar. Det er freistande å ta med eit sitat i ei streng melding frå nettstaden som tek for seg kostyme i kostymedrama, FrockFlicks: «Despite it being 1768, their hairstylists all seem to think it’s 1755, while du Barry’s thinks it’s 1777.» Dette har eg ikkje føresetnad for å vita, men eg likar at andre kan opplysa meg. Korleis skal eg elles bedømma eit historisk drama?

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement