Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Det tomme rommet

Fleire bør oppdage H. Hawkline.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Huw Gwynfryn Evans spelar i Oslo 11. april.

Huw Gwynfryn Evans spelar i Oslo 11. april.

Pressefoto

Huw Gwynfryn Evans spelar i Oslo 11. april.

Huw Gwynfryn Evans spelar i Oslo 11. april.

Pressefoto

3312
20230303
3312
20230303

Rock

H. Hawkline:

Milk For Flowers

Heavenly / Border

«Empty Room», det avsluttande sporet på H. Hawklines nye album, er ein av desse songane ein straks tenkjer kjem til å verte ståande. Når ein har høyrt gjennom heile Milk For Flowers, er det som om songen er eit perfekt punktum, men likevel summar vidare i deg etterpå, som i ein ettertanke. Kanskje er dette fordi han tek opp noko det er vanskeleg å skildre i ord og tone, nemleg ei grunnleggjande menneskeleg erfaring: tapet av ein forelder.

Framifrå popvokalist

«My dad, he don’t sleep anymore», heiter det i siste line, i ein komposisjon der kvart element høyrer heime – pianoet (Paul Jones), steelgitaren (Harry Bohay) og klarinetten (Stephen Black).

Og så er det røysta, for H. Hawkline er ein framifrå popvokalist, som kjem særleg tett på her, kanskje fordi han syng om noko han har erfart. Det tomme rommet i songen er både ein fysisk plass og ein tilstand, noko taust, uunngåeleg og overveldande ein ikkje heilt kjenner rekkjevidda av før ein står midt i det.

Eg høyrde walisaren H. Hawkline på konsert i fjor sommar. Det skjedde i Austin, i klubben Mohawk, der han ein junikveld varma opp for Aldous Harding (som han seinare på kvelden dukka opp i bandet til).

Huw Gwynfryn Evans (f. 1985), som han eigentleg heiter, kom ut på scenen og framførte songane sine mutters åleine, med ein gitar, og elles kun akkompagnert av ein teip han spelte av. Dette snurrige, litt karaokeaktige grepet var mitt første møte med artisten, som stort sett spelte materiale frå I Romanticize (2017), eit markant album eg har lytta ein del til i månadene etterpå.

Mellom høgdepunkta den kvelden var «Means That Much» og «Last Thing On Your Mind», songar frå førre album som viser Hawklines kvalitetar både som låtskrivar og artist.

Originale tekstar

Tekstane er originale, dei tek stadig nye, uventa retningar og reflekterer at vi har med ein uvanleg kreativ og frittenkjande ordsmed å gjere.

Akkordprogresjonen kan vere smått uortodoks, og også instrumenteringa, ikkje minst gitarspelet, men samstundes sit fleire av låtane straks, med nynnbare, catchy refreng. Ikkje minst er Hawkline utstyrt med ei nydeleg poprøyst, noko som også kom godt fram på scenen i Austin.

Den poetiske teften har han ikkje mista med årets utgiving. «Found her face about a lover too soon, folded like a rabbit in the road», heiter det typisk snedig i «I Need Him».

Kontant og medrivande

Cate Le Bon, som Evans har spelt mykje med, og som han også var saman med, er ein viktig musikalsk medspelar på Milk For Flowers, og har produsert albumet. Songane er kontante og medrivande, men kjem likevel denne gongen frå ein annan plass enn sist. Der I Romanticize er kunstpop med skråblikk, har årets utgiving noko hudlaust over seg, og songane er umiskjenneleg prega av hendingar som har tilstøytt Evans sjølv i hans eige liv – ikkje minst nett «Empty Room», der vokalen har ein ny, ukunstla intensitet.

Eg vil tilrå lesaren å gjere seg kjend med begge dei to siste platene til H. Hawkline, som er ein av desse artistane som fort kan hamne under radaren.

Milk For Flowers kjem ut 10. mars. H. Hawkline varmar opp for Aldous Harding på Sentrum Scene i Oslo 11. april.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

H. Hawkline:

Milk For Flowers

Heavenly / Border

«Empty Room», det avsluttande sporet på H. Hawklines nye album, er ein av desse songane ein straks tenkjer kjem til å verte ståande. Når ein har høyrt gjennom heile Milk For Flowers, er det som om songen er eit perfekt punktum, men likevel summar vidare i deg etterpå, som i ein ettertanke. Kanskje er dette fordi han tek opp noko det er vanskeleg å skildre i ord og tone, nemleg ei grunnleggjande menneskeleg erfaring: tapet av ein forelder.

Framifrå popvokalist

«My dad, he don’t sleep anymore», heiter det i siste line, i ein komposisjon der kvart element høyrer heime – pianoet (Paul Jones), steelgitaren (Harry Bohay) og klarinetten (Stephen Black).

Og så er det røysta, for H. Hawkline er ein framifrå popvokalist, som kjem særleg tett på her, kanskje fordi han syng om noko han har erfart. Det tomme rommet i songen er både ein fysisk plass og ein tilstand, noko taust, uunngåeleg og overveldande ein ikkje heilt kjenner rekkjevidda av før ein står midt i det.

Eg høyrde walisaren H. Hawkline på konsert i fjor sommar. Det skjedde i Austin, i klubben Mohawk, der han ein junikveld varma opp for Aldous Harding (som han seinare på kvelden dukka opp i bandet til).

Huw Gwynfryn Evans (f. 1985), som han eigentleg heiter, kom ut på scenen og framførte songane sine mutters åleine, med ein gitar, og elles kun akkompagnert av ein teip han spelte av. Dette snurrige, litt karaokeaktige grepet var mitt første møte med artisten, som stort sett spelte materiale frå I Romanticize (2017), eit markant album eg har lytta ein del til i månadene etterpå.

Mellom høgdepunkta den kvelden var «Means That Much» og «Last Thing On Your Mind», songar frå førre album som viser Hawklines kvalitetar både som låtskrivar og artist.

Originale tekstar

Tekstane er originale, dei tek stadig nye, uventa retningar og reflekterer at vi har med ein uvanleg kreativ og frittenkjande ordsmed å gjere.

Akkordprogresjonen kan vere smått uortodoks, og også instrumenteringa, ikkje minst gitarspelet, men samstundes sit fleire av låtane straks, med nynnbare, catchy refreng. Ikkje minst er Hawkline utstyrt med ei nydeleg poprøyst, noko som også kom godt fram på scenen i Austin.

Den poetiske teften har han ikkje mista med årets utgiving. «Found her face about a lover too soon, folded like a rabbit in the road», heiter det typisk snedig i «I Need Him».

Kontant og medrivande

Cate Le Bon, som Evans har spelt mykje med, og som han også var saman med, er ein viktig musikalsk medspelar på Milk For Flowers, og har produsert albumet. Songane er kontante og medrivande, men kjem likevel denne gongen frå ein annan plass enn sist. Der I Romanticize er kunstpop med skråblikk, har årets utgiving noko hudlaust over seg, og songane er umiskjenneleg prega av hendingar som har tilstøytt Evans sjølv i hans eige liv – ikkje minst nett «Empty Room», der vokalen har ein ny, ukunstla intensitet.

Eg vil tilrå lesaren å gjere seg kjend med begge dei to siste platene til H. Hawkline, som er ein av desse artistane som fort kan hamne under radaren.

Milk For Flowers kjem ut 10. mars. H. Hawkline varmar opp for Aldous Harding på Sentrum Scene i Oslo 11. april.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB

Ordskifte
ThorbjørnJagland

Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon

«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis