Gi meg eit boblebad, folkens
Har Wet Leg laga årets herlegaste plate?
Vi hadde ikkje andre ambisjonar enn å spele nokre tøysete songar, sa Hester Chambers til New York Times nyleg, her i fanget til kollega Rhian Teasdale.
Foto: Hollie Fernando / Domino Music
Rock
Wet Leg:
Wet Leg
Domino / Playground
«I checked my phone/ and now I’m inside it», heiter det i ein av låtane på debutalbumet Wet Leg, frå duoen med same namn. «Oh No» skildrar ganske så presist korleis timane kan gå opp i luft med telefonen i hendene: «Oh no/ Suck the life from my eyes/ it feels nice/ I’m scrolling.»
Wet Leg er ei plate proppfull av slike observasjonar, framførte i uimotståelege, snertne rockelåtar med forgreiningar inn i new wave-musikken. Eg har lytta og nikka og ledd ein del over desse songane, som ganske treffsikkert får fram situasjonar og stemningar som er så altfor lette å kjenne att – til dømes når ein står der, på ein fest, og tenkjer: Kvifor er eg eigentleg her? «I don’t wanna follow you on the ’gram/ I don’t wanna listen to your band,/ I don’t know why I haven’t left yet,» heiter det i «Angelica».
Gitar og song
Chambers og Teasdale er begge i slutten av tjueåra, kjem frå Isle of Wight og spelar gitar og syng. Forteljinga om den bråe suksessen til Wet Leg er (i alle fall så langt) herleg usannsynleg, for det er ikkje mange band som får avtale med Domino Records basert på nokre få songar på ei privat SoundCloud-side, i alle fall ikkje om dei er milevis unna verdas musikkmetropolar.
Førstelåten «Chaise Lounge» har vorte avspelt ganske mange fleire gonger enn det Hester Chambers og Rhian Teasdale hadde drøymt om, og vart omfamna av alskens stjerner og radiovertar då han først dukka opp.
«Vi hadde ikkje ambisjonar om noko anna enn å spele nokre litt tøysete songar», sa Chambers for nokre veker sidan til New York Times, som etter ein konsert på Manhattan syntest det var kjekt til ei forandring å ha publikum i salen, for det hadde ho ikkje vore bortskjemd med før.
Skrått blikk
Trist musikk for festfolk og festmusikk for triste folk – slik har Teasdale og Chambers sjølve karakterisert det dei lagar. Livet har sine sider, og Wet Leg er innom fleire av dei i løpet av desse tolv kontante, kjappe låtane. Musikken har noko av den same kvaliteten som god standupkomedie, med skrått blikk på kvardagen i poengterte, effektive verseliner.
Det teiknar seg etter kvart eit bilete av at mykje av det du har høgast forventning til, viser seg å vere mest oppskrytt. Eg veit ikkje om dette er livet eg såg føre meg at eg skulle leve, heiter det i avsluttande «Too Late Now», før følgjande ganske uimotståelege tirade: «I don’t need no dating app/ to tell me if I look like crap/ to tell me if I’m thin or fat/ to tell me should I shave my rat/ I don’t need no radio, no MTV, no BBC/ I just need a bubble bath/ to set me on a higher path.» Til det seier vi amen og kryssar av i kalenderen at desse damene dukkar opp på Loaded-festivalen i Oslo i juni.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Wet Leg:
Wet Leg
Domino / Playground
«I checked my phone/ and now I’m inside it», heiter det i ein av låtane på debutalbumet Wet Leg, frå duoen med same namn. «Oh No» skildrar ganske så presist korleis timane kan gå opp i luft med telefonen i hendene: «Oh no/ Suck the life from my eyes/ it feels nice/ I’m scrolling.»
Wet Leg er ei plate proppfull av slike observasjonar, framførte i uimotståelege, snertne rockelåtar med forgreiningar inn i new wave-musikken. Eg har lytta og nikka og ledd ein del over desse songane, som ganske treffsikkert får fram situasjonar og stemningar som er så altfor lette å kjenne att – til dømes når ein står der, på ein fest, og tenkjer: Kvifor er eg eigentleg her? «I don’t wanna follow you on the ’gram/ I don’t wanna listen to your band,/ I don’t know why I haven’t left yet,» heiter det i «Angelica».
Gitar og song
Chambers og Teasdale er begge i slutten av tjueåra, kjem frå Isle of Wight og spelar gitar og syng. Forteljinga om den bråe suksessen til Wet Leg er (i alle fall så langt) herleg usannsynleg, for det er ikkje mange band som får avtale med Domino Records basert på nokre få songar på ei privat SoundCloud-side, i alle fall ikkje om dei er milevis unna verdas musikkmetropolar.
Førstelåten «Chaise Lounge» har vorte avspelt ganske mange fleire gonger enn det Hester Chambers og Rhian Teasdale hadde drøymt om, og vart omfamna av alskens stjerner og radiovertar då han først dukka opp.
«Vi hadde ikkje ambisjonar om noko anna enn å spele nokre litt tøysete songar», sa Chambers for nokre veker sidan til New York Times, som etter ein konsert på Manhattan syntest det var kjekt til ei forandring å ha publikum i salen, for det hadde ho ikkje vore bortskjemd med før.
Skrått blikk
Trist musikk for festfolk og festmusikk for triste folk – slik har Teasdale og Chambers sjølve karakterisert det dei lagar. Livet har sine sider, og Wet Leg er innom fleire av dei i løpet av desse tolv kontante, kjappe låtane. Musikken har noko av den same kvaliteten som god standupkomedie, med skrått blikk på kvardagen i poengterte, effektive verseliner.
Det teiknar seg etter kvart eit bilete av at mykje av det du har høgast forventning til, viser seg å vere mest oppskrytt. Eg veit ikkje om dette er livet eg såg føre meg at eg skulle leve, heiter det i avsluttande «Too Late Now», før følgjande ganske uimotståelege tirade: «I don’t need no dating app/ to tell me if I look like crap/ to tell me if I’m thin or fat/ to tell me should I shave my rat/ I don’t need no radio, no MTV, no BBC/ I just need a bubble bath/ to set me on a higher path.» Til det seier vi amen og kryssar av i kalenderen at desse damene dukkar opp på Loaded-festivalen i Oslo i juni.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.