JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Naturens advokat

Ensemblet realiserer ambisjonane til Hole på framifrå vis.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ensemblet til Sigurd Hole då dei spelte konsert på samtalefestivalen TronTalks ved foten av Tronfjellet.

Ensemblet til Sigurd Hole då dei spelte konsert på samtalefestivalen TronTalks ved foten av Tronfjellet.

Foto: Ragnhild Tromsno Haugland

Ensemblet til Sigurd Hole då dei spelte konsert på samtalefestivalen TronTalks ved foten av Tronfjellet.

Ensemblet til Sigurd Hole då dei spelte konsert på samtalefestivalen TronTalks ved foten av Tronfjellet.

Foto: Ragnhild Tromsno Haugland

1884
20241122
1884
20241122

Jazz / Samtidsmusikk

Sigurd Hole Ensemble:

Extinction Sounds

Torbjørn Snekkestad, saksofon og trompet; Jon Balke, piano; Sara Övinge, fiolin; Bendik Bjørnstad Foss, bratsj; Tanja Orning, cello; Anders Kregnes Hansen; marimba og perkusjon; Sigurd Hole, bass; Veslemøy Narvesen, trommer og perkusjon.
Elvesang

Musikk og politikk heng ofte saman på ulikt vis, men mest indirekte ved at artistar nyttar den kulturelle og moralske kapitalen sin til å støtta ei sak eller hjelpa fram ein politikar. Såkalla programmusikk møter ein sjeldnare, men både Benedicte Maurseths Hárr og Sigurd Holes Roraima og aktuelle Extinction Sounds representerer spanande unnatak. Dei gjer greie for inspirasjonskjeldene sine, men båe greier på overtydande vis å gjere lyduniversa dei tematiserer, gjenkjennelege gjennom instrumenta i ensemblet.

Opptaka til Extinction Sounds er frå urpremieren av verket med same namn frå Tynset kulturhus 21. oktober 2023. Hole set opp to kontrastar som verket spenner over – barndomsminna frå Gammelsætra med insektlydar frå blomeenga, fuglesongen og sauebjøllene, og det ubønhøyrlege faktumet at me er i ferd med å utrydda ein stor del av artsmangfaldet på jorda. Gjennom dei åtte delane verket er sett saman av, får han fram det grufulle dramaet.

Introen «Like An Echo of Ancient Bells», spelt av Balke, «ser attende», medan andre delen, «Whispers of Air And Dust», fungerer som eit frampeik til del tre og fire. Fjerde satsen «Four Rooms» er som eit verk i verket der idyllen og dei mørke skyene vekslar om overtaket. «Patchwork», der strykarane dominerer, er den satsen der Hole kjem nærast ambisjonen om å integrera naturens lydar i verket. Det heile fell til ro med «Remnants of An Old Pastorale». Glitrande!

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz / Samtidsmusikk

Sigurd Hole Ensemble:

Extinction Sounds

Torbjørn Snekkestad, saksofon og trompet; Jon Balke, piano; Sara Övinge, fiolin; Bendik Bjørnstad Foss, bratsj; Tanja Orning, cello; Anders Kregnes Hansen; marimba og perkusjon; Sigurd Hole, bass; Veslemøy Narvesen, trommer og perkusjon.
Elvesang

Musikk og politikk heng ofte saman på ulikt vis, men mest indirekte ved at artistar nyttar den kulturelle og moralske kapitalen sin til å støtta ei sak eller hjelpa fram ein politikar. Såkalla programmusikk møter ein sjeldnare, men både Benedicte Maurseths Hárr og Sigurd Holes Roraima og aktuelle Extinction Sounds representerer spanande unnatak. Dei gjer greie for inspirasjonskjeldene sine, men båe greier på overtydande vis å gjere lyduniversa dei tematiserer, gjenkjennelege gjennom instrumenta i ensemblet.

Opptaka til Extinction Sounds er frå urpremieren av verket med same namn frå Tynset kulturhus 21. oktober 2023. Hole set opp to kontrastar som verket spenner over – barndomsminna frå Gammelsætra med insektlydar frå blomeenga, fuglesongen og sauebjøllene, og det ubønhøyrlege faktumet at me er i ferd med å utrydda ein stor del av artsmangfaldet på jorda. Gjennom dei åtte delane verket er sett saman av, får han fram det grufulle dramaet.

Introen «Like An Echo of Ancient Bells», spelt av Balke, «ser attende», medan andre delen, «Whispers of Air And Dust», fungerer som eit frampeik til del tre og fire. Fjerde satsen «Four Rooms» er som eit verk i verket der idyllen og dei mørke skyene vekslar om overtaket. «Patchwork», der strykarane dominerer, er den satsen der Hole kjem nærast ambisjonen om å integrera naturens lydar i verket. Det heile fell til ro med «Remnants of An Old Pastorale». Glitrande!

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis