Kunst
Sår, rivner, foldar
På Henie Onstad Kunstsenter finn du no Magdalena Abakanowiczs majestetiske og mystiske skulpturar, men eg saknar ein volumknapp.
Magdalena Abakanowicz: «Abakan oransje», 1968, av sisal. Verket heng til vanleg på Nationalmuseum i Stockholm.
Foto: Christian Tunge / Henie Onstad Kunstsenter
Etter Stalins død i 1953 blei forboda mot modernismen lempa på. I land som Polen kunne kunstnarar, musikarar og filmskaparar i større grad eksperimentere og knyte kontaktar i Vesten.
I generasjonar har folkeslag over heile verda tvinna, fletta, vove og sydd med ulike typar fiber, ofte for å lage klede eller telt, som vern mot kulde, vind, regn eller steikande solskin.
I Polen var tekstilkunst relativt tidleg anerkjent som eit kunstnarisk uttrykksmiddel, og det hadde akademistatus. Dei gamle vevetradisjonane, som først og fremst var vidareførte på landsbygda, blei kombinerte med nye, avantgardistiske tendensar frå resten av Europa.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.