Kunst
Side om side med Munch
Utstillinga Mot det moderne løftar fram Christian Skredsvig internasjonalt og viser at han sette merke på samtida si. Kunsten hans er langt frå smålåten.
Utstillinga opnar med eit enormt fotografi av kunstnaren i sine glansdagar.
Foto: Øystein Thorvaldsen / Henie Onstad Kunstsenter
Det første som møter oss i utstillinga Mot det moderne, er eit fotografi av Christian Skredsvig (1854–1924) som strekker seg frå golv til tak. Han sit i vinterfrakk og med ein vidbremma hatt på hovudet. Med hovudet kvilande mot handa ser han langt framføre seg, drøymande. Vi kjenner att ein posør når vi ser han. Her er ein som vil opp og fram. Og opp og fram kom han så sanneleg.
På denne tida var kunsten ein av få måtar ein kunne svinge seg oppover rangstigen på. Trass i at kunstnaren vaks opp i enkle kår på Modum, utan måleri og skulpturar rundt seg, skal ein ikkje undervurdere kva som fanst omkring han frå barndomen av. Alt han hadde på seg, var strikka og sydd for hand. Dukar og sengeteppe var pryda med broderi. Kister, dører og fat var utskorne og dekorerte.
Såleis kom han som eit friskt pust til Paris, med store ambisjonar og med digre lerretsflater som skulle dekkast med måling.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.