JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Sylfrekk satire

Michael Haneke hersar med den herskande klassen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Dei er kvite og rike. Distansen til den arabiske familien som jobbar på kjøkkenet, er diger.

Dei er kvite og rike. Distansen til den arabiske familien som jobbar på kjøkkenet, er diger.

Foto: Arthaus

Dei er kvite og rike. Distansen til den arabiske familien som jobbar på kjøkkenet, er diger.

Dei er kvite og rike. Distansen til den arabiske familien som jobbar på kjøkkenet, er diger.

Foto: Arthaus

2312
20171222
2312
20171222

DRAMA/SATIRE

Regi: Michael Haneke

Happy End

Med: Isabelle Huppert, Mathieu Kassovitz, Jean-Louis Trintignant

Happy End følgjer ein fransk overklassefamilie av parodiske proporsjonar. Inn i familien kjem ein tolvåring som grunna livet med mora ikkje enno er heilt asosialisert frå samfunnet. Far hennar (Kassovitz) er ein fjott. Kona hans er støtt på nettet. Tanta (Huppert) driv berre bedrifta. Bestefaren (Trintingnant) huskar aldri kven ho er. Onkelen er eit utskot. Dei fleste møter verda med arrogant ignoranse.

Leiarar

Isabelle Huppert er sjølvsagt perfekt som distansert næringslivsleiar frå ein rik familie. Jean-Louis Trintignant viser komiske kvalitetar som dement bestefar. Unge Fantine Harduin imponerer som smart tolvåring. Ho observerer dei andre og er tvillaust den ein sympatiserer med. At ho skal la seg leie av resten, heng ikkje på greip. Eliten i Europa verkar nyte perfeksjonen til sivilisasjonen sin på dekket av ein kontinental «Titanic».

Ei scene der feirande fiff blir vitja av utanforståande som stiller dei i dårlig ljos, har likskap med klimakset i The Square av Ruben Östlund. Scena til Haneke er mindre storslagen og symbolsk, men morosam og effektiv. Det kan sjå ut som om den stive eliten aldri har sett afrikanske menn før.

Kald, kaldare

Varmen frå Amour er vekk. Austerrikaren er heller tilbake i kulden frå Funny Games. Vi følgjer ikkje ein fengslande figur som i Pianolærerinnen, der Huppert fekk utfalda seg for fullt. Her får vi korte klipp frå liva til dei ulike familiemedlemmane. Figurane er karikerte. Haneke tek satiren langt.

Digital estetikk frå sosiale medium siv inn i spelefilmen. Det styrkjer kjensla av å vere framandgjord og distansert. Direkte kommunikasjon kantrar fort. Store rom og avstandar i same hus gjer eit bilete av ein fragmentert familie av folk som er lausrivne frå det franske samfunnet. Dei er kvite og rike. Distansen til den arabiske familien som jobbar på kjøkkenet med utmatta blikk, er diger. Den uuthaldelege letta overklassen i Europa ber på, blir smurd inn. Meldinga er klar og morosam. Haneke er alltid verd ein kinotur. Det gjeld Happy End òg.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA/SATIRE

Regi: Michael Haneke

Happy End

Med: Isabelle Huppert, Mathieu Kassovitz, Jean-Louis Trintignant

Happy End følgjer ein fransk overklassefamilie av parodiske proporsjonar. Inn i familien kjem ein tolvåring som grunna livet med mora ikkje enno er heilt asosialisert frå samfunnet. Far hennar (Kassovitz) er ein fjott. Kona hans er støtt på nettet. Tanta (Huppert) driv berre bedrifta. Bestefaren (Trintingnant) huskar aldri kven ho er. Onkelen er eit utskot. Dei fleste møter verda med arrogant ignoranse.

Leiarar

Isabelle Huppert er sjølvsagt perfekt som distansert næringslivsleiar frå ein rik familie. Jean-Louis Trintignant viser komiske kvalitetar som dement bestefar. Unge Fantine Harduin imponerer som smart tolvåring. Ho observerer dei andre og er tvillaust den ein sympatiserer med. At ho skal la seg leie av resten, heng ikkje på greip. Eliten i Europa verkar nyte perfeksjonen til sivilisasjonen sin på dekket av ein kontinental «Titanic».

Ei scene der feirande fiff blir vitja av utanforståande som stiller dei i dårlig ljos, har likskap med klimakset i The Square av Ruben Östlund. Scena til Haneke er mindre storslagen og symbolsk, men morosam og effektiv. Det kan sjå ut som om den stive eliten aldri har sett afrikanske menn før.

Kald, kaldare

Varmen frå Amour er vekk. Austerrikaren er heller tilbake i kulden frå Funny Games. Vi følgjer ikkje ein fengslande figur som i Pianolærerinnen, der Huppert fekk utfalda seg for fullt. Her får vi korte klipp frå liva til dei ulike familiemedlemmane. Figurane er karikerte. Haneke tek satiren langt.

Digital estetikk frå sosiale medium siv inn i spelefilmen. Det styrkjer kjensla av å vere framandgjord og distansert. Direkte kommunikasjon kantrar fort. Store rom og avstandar i same hus gjer eit bilete av ein fragmentert familie av folk som er lausrivne frå det franske samfunnet. Dei er kvite og rike. Distansen til den arabiske familien som jobbar på kjøkkenet med utmatta blikk, er diger. Den uuthaldelege letta overklassen i Europa ber på, blir smurd inn. Meldinga er klar og morosam. Haneke er alltid verd ein kinotur. Det gjeld Happy End òg.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis