Kunst
Takmåleriet i Kunstnernes Hus
Per Krohg står bak takfreskoen i trappegangen på Kunstnernes Hus.
Foto: Eva Furseth
I år har juryen hatt som mål å la Haustutstillinga spele på lag med bygget som verka er utstilte i. Derfor går ein av raudfargane frå freskoen i trappegangen att i alle utstillingsrom. Dette takmåleriet laga Per Krohg i 1932. Eg har alltid likt den 22 meter lange freskoen, som er elegant og fint komponert inn i det smale takfeltet i trappeløpet opp til overlyssalane i andre etasje. Her svevar folk over oss, så vi ser rett i fotsolane på dei. Fargane og formene er fine å sjå på, likevel har eg aldri tidlegare tenkt over korleis verket kunne tolkast.
Det skulle også vise seg at forklaringa bak verket slett ikkje er noko ein kan tenke seg til på eiga hand.
Verket heiter «Kunstnerens tornefulle vei mot høydene», ein temmeleg pompøs tittel etter vår tids smak. Her vert vi med kunstnaren gjennom eit utdanningsløp i tre delar. I første delen opnar han ei todelt dør og stig inn i eit kammer der han ser ned i ein stor blå sylinder med tre svevande figurar: ein klassisk aktmodell, den hudlause muskelmannen og skjelettet, altså anatomistudiane som ein kunstnar må beherske.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.