Syltynt
E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.
Foto: Andreas Roksvåg
Det Vestnorske Teateret
Klas Abrahamsson:
E16 Dødsvegen
Omsett av Aslak Moe
Regi: Catrine Telle
Scenografi og kostyme: Lise Christensen
Koreografi: Hilde Sol Erdal
Lys: Arne Kambestad
Om E16, som endeleg er kommen inn på nasjonal transportplan, har det vore sagt og skrive mykje. Om dei mange dødsulukkene, dei hyppige rasa, kollisjonane og anna elende. No har vegen òg fått sin eigen revy, men tekstane som ligg til grunn for framsyninga, er ikkje av ein slik kvalitet at dei gir grunn til å heise flagget.
Det opnar med ein grei nok dødsvegvariant av «Millom bakkar og berg», og går rett over i ein Jon Fosse-satire med eit par som kjem køyrande gjennom ein mørk tunnel (Nokon kjem til å kome). Det Fosse-stykket har vore revyturnert i årevis, med betre tekstar enn denne, som berre verkar passé. Så følgjer ei latterleggjering frå og av departementstilsette inne i hovudstaden. Lettvint og uelegant. Det verkar ikkje som forfattar og regissør har gjort den minste freistnad på å lyfte teksten opp på eit skikkeleg nivå.
Det einaste originale innslaget, og det beste, er nummeret der ei kvinne må behandlast av psykolog fordi ho ikkje er redd for å køyre «Dødsvegen» og slik skil seg ut frå familien og alle naboane. Elles får velkjende fordommar breie seg.
Vi er vel etter kvart komne forbi det stadiet der «rare» rørsler og overdrivne fakter på scenen er identisk med godt revyspel. Slikt er det meir enn nok av i framsyninga, men substans og godt handterte poeng finst det langt mindre av. Trioen Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve gjer ein god innsats, der dei spring frå den eine rolla til den andre så å seie utan pause. Og Styve får syne at han også kan spele komedie.
Det må vere lov å krevje meir av eit profesjonelt teater.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Vestnorske Teateret
Klas Abrahamsson:
E16 Dødsvegen
Omsett av Aslak Moe
Regi: Catrine Telle
Scenografi og kostyme: Lise Christensen
Koreografi: Hilde Sol Erdal
Lys: Arne Kambestad
Om E16, som endeleg er kommen inn på nasjonal transportplan, har det vore sagt og skrive mykje. Om dei mange dødsulukkene, dei hyppige rasa, kollisjonane og anna elende. No har vegen òg fått sin eigen revy, men tekstane som ligg til grunn for framsyninga, er ikkje av ein slik kvalitet at dei gir grunn til å heise flagget.
Det opnar med ein grei nok dødsvegvariant av «Millom bakkar og berg», og går rett over i ein Jon Fosse-satire med eit par som kjem køyrande gjennom ein mørk tunnel (Nokon kjem til å kome). Det Fosse-stykket har vore revyturnert i årevis, med betre tekstar enn denne, som berre verkar passé. Så følgjer ei latterleggjering frå og av departementstilsette inne i hovudstaden. Lettvint og uelegant. Det verkar ikkje som forfattar og regissør har gjort den minste freistnad på å lyfte teksten opp på eit skikkeleg nivå.
Det einaste originale innslaget, og det beste, er nummeret der ei kvinne må behandlast av psykolog fordi ho ikkje er redd for å køyre «Dødsvegen» og slik skil seg ut frå familien og alle naboane. Elles får velkjende fordommar breie seg.
Vi er vel etter kvart komne forbi det stadiet der «rare» rørsler og overdrivne fakter på scenen er identisk med godt revyspel. Slikt er det meir enn nok av i framsyninga, men substans og godt handterte poeng finst det langt mindre av. Trioen Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve gjer ein god innsats, der dei spring frå den eine rolla til den andre så å seie utan pause. Og Styve får syne at han også kan spele komedie.
Det må vere lov å krevje meir av eit profesjonelt teater.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.