Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Folke- eller kammermusikk?

To trioar vidarefører folkemusikken på ulike vis.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ragnhild Furebotten då ho tok imot Spellemannprisen i 2011. Helene Bøksle til venstre.

Ragnhild Furebotten då ho tok imot Spellemannprisen i 2011. Helene Bøksle til venstre.

Foto: Fredrik Varfjell / NTB scanpix

Ragnhild Furebotten då ho tok imot Spellemannprisen i 2011. Helene Bøksle til venstre.

Ragnhild Furebotten då ho tok imot Spellemannprisen i 2011. Helene Bøksle til venstre.

Foto: Fredrik Varfjell / NTB scanpix

1935
20200320
1935
20200320

Folkemusikk

Atter
ljomen:

Tonar i tre

Ta:lik

Folkemusikk

Ragnhild Furebotten:

Klopper

Ta:lik

Norsk folkemusikk har vore dominert av solistisk spel, men i aukande grad ser me at særleg yngre profesjonelle musikarar dyrkar ulike former for samspel, og ofte har medspelarane bakgrunn frå jazz, pop eller rock.

Desse to trioane nyttar berre akustiske instrument, og alle utøvarar har solid bakgrunn frå tradisjonsmusikk, samstundes som dei har røynsle frå andre musikkformer. Noko anna som er felles, er at spelet har mykje til felles med klassisk kammermusikk, der det er lagt stor vekt på dynamikk og finstemte detaljar. Dette er med andre ord konsertmusikk så god som nokon.

Musikarane i Atterljomen er gudbrandsdølane Astrid Sulheim, Aslak Brimi og Bjørn Kåre Odde. Alle spelar fele, men Odde spelar dessutan bratsj – noko som tilfører det tradisjonelle spelet eit nytt element, men utan at det vert opplevt som eit brot.

Medan Atterljomen for det meste spelar eldre leikar (i nye arrangement), har felespelaren Ragnhild Furebotten med eitt unnatak (ein pols frå Drevja) komponert all musikken sjølv. Saman med Emilia Amper på nøkkelharpe og Frode Haltli på trekkspel har ho laga arrangementa. Felespelet minner ofte om den nordnorske folkemusikken, som er utgangspunktet til Furebotten, men det smeltar fint saman med Ampers svenskpåverka nøkkelharpespel og Haltlis bakgrunn som samtidsmusikar og improvisator.

Medan mange stilblandingsprosjekt ikkje fungerer optimalt fordi deltakarane ofte har manglande forståing for dei ulike elementa som skal blandast, verkar begge desse trioane overtydande fordi dei framfører stiltrekk frå tradisjonsmusikken med stor autoritet, samstundes som dei jobbar like grundig med nyansane som eit førsteklasses klassisk ensemble.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Folkemusikk

Atter
ljomen:

Tonar i tre

Ta:lik

Folkemusikk

Ragnhild Furebotten:

Klopper

Ta:lik

Norsk folkemusikk har vore dominert av solistisk spel, men i aukande grad ser me at særleg yngre profesjonelle musikarar dyrkar ulike former for samspel, og ofte har medspelarane bakgrunn frå jazz, pop eller rock.

Desse to trioane nyttar berre akustiske instrument, og alle utøvarar har solid bakgrunn frå tradisjonsmusikk, samstundes som dei har røynsle frå andre musikkformer. Noko anna som er felles, er at spelet har mykje til felles med klassisk kammermusikk, der det er lagt stor vekt på dynamikk og finstemte detaljar. Dette er med andre ord konsertmusikk så god som nokon.

Musikarane i Atterljomen er gudbrandsdølane Astrid Sulheim, Aslak Brimi og Bjørn Kåre Odde. Alle spelar fele, men Odde spelar dessutan bratsj – noko som tilfører det tradisjonelle spelet eit nytt element, men utan at det vert opplevt som eit brot.

Medan Atterljomen for det meste spelar eldre leikar (i nye arrangement), har felespelaren Ragnhild Furebotten med eitt unnatak (ein pols frå Drevja) komponert all musikken sjølv. Saman med Emilia Amper på nøkkelharpe og Frode Haltli på trekkspel har ho laga arrangementa. Felespelet minner ofte om den nordnorske folkemusikken, som er utgangspunktet til Furebotten, men det smeltar fint saman med Ampers svenskpåverka nøkkelharpespel og Haltlis bakgrunn som samtidsmusikar og improvisator.

Medan mange stilblandingsprosjekt ikkje fungerer optimalt fordi deltakarane ofte har manglande forståing for dei ulike elementa som skal blandast, verkar begge desse trioane overtydande fordi dei framfører stiltrekk frå tradisjonsmusikken med stor autoritet, samstundes som dei jobbar like grundig med nyansane som eit førsteklasses klassisk ensemble.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis