Friskt og frekt
Kraftfull joik og skamlause ekletisisme verkar forfriskande.
Ellen A. Oskal og Frode Barth blandar mange musikalske stilartar.
Foto: Heilo
JOIK / JAZZ / ROCK
Frode Barth & Ellen A. Oskal:
Àrbi
Heilo
Ellen A. Oskal er for mange kjend for å ha vunne Sami Grand Prix, men på denne plata framfører ho berre personjoikar på kraftfullt og tradisjonelt vis, men i selskap med arrangement og komposisjonar av Frode Barth byd plata på eit mangfald av uttrykk.
Barth er ein mangfaldig musikar som har spelt med jazzcelebritetar som Chet Baker og Oscar Peterson. Han har komponert over 400 verk i mange stilartar, men han gjer òg meir kvardagsleg arbeid som å driva gitarskule i Oslo. På denne plata spelar han akustiske og elektriske gitarar og bassar i tillegg til ymse elektronikk. Stilistisk sprikar dette i mange retningar, med skamlaus bruk av element frå pop, rock og verdsmusikk. Det grensar til å vera overprodusert – plata har vore innom seks ulike studio før ho vart komplett.
I tillegg medverkar ei rekke gjestemusikarar frå øvste hylle, som trommeslagar Manu Katché, trompetist Palle Mikkelborg, saksofonist Trygve Seim og Anders Røine, som trakterer ymse norske folkemusikkinstrument.
Denne plata kunne lett ha vorte eit overdimensjonert, glatt og smaklaust stilblandingsprosjekt utan karakter, men det underlege er at blandinga av Oskals kraftfulle og direkte joik og Barths skamlause eklektisisme verkar forfriskande.
Det finst ikkje dødpunkt på plata, og dei velklingande bidraga frå gjestene gjer at dette er eit originalt tilskot til dei mange musikkformene som kombinerer det tradisjonelle med det moderne og populære.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
JOIK / JAZZ / ROCK
Frode Barth & Ellen A. Oskal:
Àrbi
Heilo
Ellen A. Oskal er for mange kjend for å ha vunne Sami Grand Prix, men på denne plata framfører ho berre personjoikar på kraftfullt og tradisjonelt vis, men i selskap med arrangement og komposisjonar av Frode Barth byd plata på eit mangfald av uttrykk.
Barth er ein mangfaldig musikar som har spelt med jazzcelebritetar som Chet Baker og Oscar Peterson. Han har komponert over 400 verk i mange stilartar, men han gjer òg meir kvardagsleg arbeid som å driva gitarskule i Oslo. På denne plata spelar han akustiske og elektriske gitarar og bassar i tillegg til ymse elektronikk. Stilistisk sprikar dette i mange retningar, med skamlaus bruk av element frå pop, rock og verdsmusikk. Det grensar til å vera overprodusert – plata har vore innom seks ulike studio før ho vart komplett.
I tillegg medverkar ei rekke gjestemusikarar frå øvste hylle, som trommeslagar Manu Katché, trompetist Palle Mikkelborg, saksofonist Trygve Seim og Anders Røine, som trakterer ymse norske folkemusikkinstrument.
Denne plata kunne lett ha vorte eit overdimensjonert, glatt og smaklaust stilblandingsprosjekt utan karakter, men det underlege er at blandinga av Oskals kraftfulle og direkte joik og Barths skamlause eklektisisme verkar forfriskande.
Det finst ikkje dødpunkt på plata, og dei velklingande bidraga frå gjestene gjer at dette er eit originalt tilskot til dei mange musikkformene som kombinerer det tradisjonelle med det moderne og populære.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.