Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Måtehald og eleganse

Tekst og songstemme er viktigast i musikken til Asbjørn Ribe.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Asbjørn Ribe er både minimalistisk og humoristisk på tredje plate under eige namn.

Asbjørn Ribe er både minimalistisk og humoristisk på tredje plate under eige namn.

Foto: Julia Nagelstad

Asbjørn Ribe er både minimalistisk og humoristisk på tredje plate under eige namn.

Asbjørn Ribe er både minimalistisk og humoristisk på tredje plate under eige namn.

Foto: Julia Nagelstad

2481
20190412
2481
20190412

Viser

Asbjørn Ribe:

Blått & grønt og gult

Skipop Records / Altenburg skivbolag

Asbjørn Ribe har i mange år sysla med engelskspråkleg pop/rock, mellom anna som medlem av Number Seven Deli og Jim Stärk. Men dei siste ti åra har han sunge på norsk, og dette er hans tredje plate under eige namn.

Tematikken dreier seg rundt det nære og kvardagslege, som mellommenneskelege relasjonar og det daglege strevet med å leva eit vanleg liv utan at det vert kaotisk. Velkjend tematikk. Men det som skil tekstane til Ribe frå den store mengda av rimsmedar som tykkjer synd i seg sjølv, er det språklege måtehaldet. Han nyttar ikkje fleire ord enn høgst nødvendig; «Blått og grønt og gult er fargene/ Jeg trenger for å tegne dagene». Men av og til er han dristigare: «Skal jeg korsfestes vil jeg henge/ Med god utsikt på en topp/ Men her er flatt og ingen høyder/ Så jeg må jobbe hardt før jeg kan spennes opp. Jeg må bære stein.»

Naivistisk

Det er noko minimalistisk og naivistisk over framføringane hans. Songen er temmeleg «rett fram», utan artistiske verkemiddel, og han syng jamvel småsurt av og til, utan at det – som det meste av dagens vokalproduksjon – er retusjert ved hjelp av autotune. Eg mistenker jamvel Ribe for å varsamt overdriva dette, som eit musikalsk verkemiddel som gjer lydaren tillitsfull og open.

For Ribe er ikkje berre poet og songar. Medan dei fleste visesongarar held eit godt grep om gitaren og byggjer opp songane rundt nokre trygge og velkjende grep, er det pianoet som er instrumentet til Ribe. Songane er ofte bygde opp rundt nokre få akkordar som vert repeterte, men nyansar i instrumentering og koring gjer at det likevel vert dynamisk.

Humoristisk

Ribe avslører seg som ein musikar med humoristisk sans når han syng «Amoll, G, F og E7 av og til/ spiller jeg forsiktig på gitaren min», medan han spelar heilt andre akkordar på piano. I tillegg til vanleg piano vert det nytta ymse eldre elektromekaniske klaviatur – mellom andre Wurlitzer og Clavinet – og orgel. Saman med akustiske gitarar og delikat bruk av fiolin/bratsj og treblås får produksjonen ein fin balanse mellom 70-talsnostalgi, kammermusikk og sørlandsk visestemning.

Dette er ei tilsynelatande enkel plate både når det kjem til tekst og produksjon, men det er nye, elegante detaljar å oppdaga for kvar gong ein lyder.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Viser

Asbjørn Ribe:

Blått & grønt og gult

Skipop Records / Altenburg skivbolag

Asbjørn Ribe har i mange år sysla med engelskspråkleg pop/rock, mellom anna som medlem av Number Seven Deli og Jim Stärk. Men dei siste ti åra har han sunge på norsk, og dette er hans tredje plate under eige namn.

Tematikken dreier seg rundt det nære og kvardagslege, som mellommenneskelege relasjonar og det daglege strevet med å leva eit vanleg liv utan at det vert kaotisk. Velkjend tematikk. Men det som skil tekstane til Ribe frå den store mengda av rimsmedar som tykkjer synd i seg sjølv, er det språklege måtehaldet. Han nyttar ikkje fleire ord enn høgst nødvendig; «Blått og grønt og gult er fargene/ Jeg trenger for å tegne dagene». Men av og til er han dristigare: «Skal jeg korsfestes vil jeg henge/ Med god utsikt på en topp/ Men her er flatt og ingen høyder/ Så jeg må jobbe hardt før jeg kan spennes opp. Jeg må bære stein.»

Naivistisk

Det er noko minimalistisk og naivistisk over framføringane hans. Songen er temmeleg «rett fram», utan artistiske verkemiddel, og han syng jamvel småsurt av og til, utan at det – som det meste av dagens vokalproduksjon – er retusjert ved hjelp av autotune. Eg mistenker jamvel Ribe for å varsamt overdriva dette, som eit musikalsk verkemiddel som gjer lydaren tillitsfull og open.

For Ribe er ikkje berre poet og songar. Medan dei fleste visesongarar held eit godt grep om gitaren og byggjer opp songane rundt nokre trygge og velkjende grep, er det pianoet som er instrumentet til Ribe. Songane er ofte bygde opp rundt nokre få akkordar som vert repeterte, men nyansar i instrumentering og koring gjer at det likevel vert dynamisk.

Humoristisk

Ribe avslører seg som ein musikar med humoristisk sans når han syng «Amoll, G, F og E7 av og til/ spiller jeg forsiktig på gitaren min», medan han spelar heilt andre akkordar på piano. I tillegg til vanleg piano vert det nytta ymse eldre elektromekaniske klaviatur – mellom andre Wurlitzer og Clavinet – og orgel. Saman med akustiske gitarar og delikat bruk av fiolin/bratsj og treblås får produksjonen ein fin balanse mellom 70-talsnostalgi, kammermusikk og sørlandsk visestemning.

Dette er ei tilsynelatande enkel plate både når det kjem til tekst og produksjon, men det er nye, elegante detaljar å oppdaga for kvar gong ein lyder.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis