Samisk pop frå Oslo
Kajsa Balto plasserer seg i eit samisk verdsbilete, men er tydeleg påverka av pop.
Kajsa Balto står i spissen for eit kollektivt musikkprosjekt.
Pressefoto
Folkemusikk
Kajsa Balto:
Buot eallá
Kajsa Balto, vokal; Ragnhild Tronsmo Haugland, cello; David Aleksander Sjølie, gitar; Karoline Bjørhei, perkusjon; Jakop Janssønn, produsent
DAT
Dette er den andre plata til den Oslo-baserte samiske vokalisten Kajsa Balto. I tillegg til det faste bandet medverkar ei rekke arrangørar, komponistar og tekstforfattarar, noko som gjer at dette er som eit kollektivt prosjekt, sjølv om det heile er bygd opp rundt stemma til Balto.
Personjoikar frå Baltos eigen familie er det melodiske og tekstlege utgangspunktet, og ho plasserer seg ytterlegare innafor eit samisk verdsbilete ved å velja ein platetittel som tyder «alt lever». Men medan prosjektet knyter seg til samisk tradisjon og kultur på eit tekstleg og ideologisk plan, er både stemmebruk og frasering tydeleg påverka av pop. Det same gjeld instrumenteringa, men akustiske instrument som cello og perkusjon er heile tida tydeleg til stades i lydbiletet og gjer at musikken høyrer meir heime i den alternative popen enn i den kommersielle popen. Gitarspelet til David A. Sjølie er òg nyansert, anten han spelar akustisk eller elektrisk. I det heile er arrangementa og produksjonen luftig, og dei ulike elementa går ikkje i vegen for kvarandre.
Balto, som er fødd i 1988, har motteke Sametingets stipend for nyetablerte kunstnarar, og ho fekk nyleg æra av å ha den første konserten på Riksscenen (hovudarena for folkemusikk og folkedans i Oslo) etter den lange stengingsperioden. Balto og bandet hennar har demonstrert tydeleg at dei er musikarar ein kan venta seg mykje av framover.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk
Kajsa Balto:
Buot eallá
Kajsa Balto, vokal; Ragnhild Tronsmo Haugland, cello; David Aleksander Sjølie, gitar; Karoline Bjørhei, perkusjon; Jakop Janssønn, produsent
DAT
Dette er den andre plata til den Oslo-baserte samiske vokalisten Kajsa Balto. I tillegg til det faste bandet medverkar ei rekke arrangørar, komponistar og tekstforfattarar, noko som gjer at dette er som eit kollektivt prosjekt, sjølv om det heile er bygd opp rundt stemma til Balto.
Personjoikar frå Baltos eigen familie er det melodiske og tekstlege utgangspunktet, og ho plasserer seg ytterlegare innafor eit samisk verdsbilete ved å velja ein platetittel som tyder «alt lever». Men medan prosjektet knyter seg til samisk tradisjon og kultur på eit tekstleg og ideologisk plan, er både stemmebruk og frasering tydeleg påverka av pop. Det same gjeld instrumenteringa, men akustiske instrument som cello og perkusjon er heile tida tydeleg til stades i lydbiletet og gjer at musikken høyrer meir heime i den alternative popen enn i den kommersielle popen. Gitarspelet til David A. Sjølie er òg nyansert, anten han spelar akustisk eller elektrisk. I det heile er arrangementa og produksjonen luftig, og dei ulike elementa går ikkje i vegen for kvarandre.
Balto, som er fødd i 1988, har motteke Sametingets stipend for nyetablerte kunstnarar, og ho fekk nyleg æra av å ha den første konserten på Riksscenen (hovudarena for folkemusikk og folkedans i Oslo) etter den lange stengingsperioden. Balto og bandet hennar har demonstrert tydeleg at dei er musikarar ein kan venta seg mykje av framover.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.