Skulepolitikken fungerer ikkje

Publisert

I løpet av 10 års skulegang er det ikkje vanskeleg å lære dei aller fleste norske barn og unge å kunne både lese og skrive ein samanhengande lengre tekst på norsk, eller for den del å kunne løyse nokså kompliserte matematikkoppgåver.

Rett nok er det slik at ein veldig liten del av elevane har spesifikke lese-, skrive- eller matematikkvanskar, og dei må naturlegvis få tilpassa opplæring slik at dei iallfall kan bli funksjonelle lesarar og skrivarar. Den store majoriteten av elevane treng derimot verken diagnosar eller tilrettelegging for å kunne bli kunnige i lesing, skriving og rekning. Dei treng heller ikkje smarttelefonar, nettbrett eller PC-ar.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun synest å ha forstått iallfall noko av dette når ho vil fjerne smarttelefonar og nettbrett frå skulen, og erstatte dei med fysiske bøker. Sjølv vi som er godt vaksne, opplever telefonane og bretta som stortjuvar som stel både merksemd og tid både i arbeid og i fritid. Alle som kan tenke sjølv, forstår at det er endå vanskelegare for barn og ungdommar å vende merksemda mot faktisk læring all den tid dei har tilgang på sosiale medium på telefonar og nettbrett i skulen.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement