Båtbyggjarfolket

Trålaren «Ecofive» er både ei teknologisk nyvinning og eit resultat av den urgamle båtbyggjarkulturen på Vestlandet.

Høgteknologisk skipsbygging er ein lang prosess, også etter at teikningane er ferdige. Skroget er grovbygd i Tyrkia, og vart slept til Ølensvåg i oktober i fjor. Her held arbeidarane frå Westcon Yard på med å setje saman mellom anna motorane, elektronikken, styrhuset og fabrikken.

Fiske

Publisert

Endre Matre, teknisk sjef ved Westcon Yard, viser stolt fram den karakteristiske baugen på det nyaste prosjektet, ein konseptbåt på oppdrag for Bluewild i Ålesund. Den såkalla X-Bow-modellen er ei utforming av baugen som er ulik den ein gjerne ser føre seg på ein fiskebåt.

Heilt frå dei eldste trebåtane og fram til nyare tid har baugen tradisjonelt gått opp og fram. Slik får ein den profilen som dei fleste tenkjer på som den klassiske båtforma, der framdekket stikk ut framfor resten av fartøyet. Dei som ikkje har lagt merke til utviklinga, kan sjå føre seg X-baugen som det stikk motsette; i staden for at baugen reiser seg opp og ut frå sjøen, krummar han seg ned, slik at han stikk lengst fram nede mot vasslinja.

Brutalistisk

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement