Utanriks
Folkevognene som rullar for Kina
Volkswagen har lenge ignorert menneskerettsbrota i Xinjiang. Men det er ikkje lenger så lett å stikke hovudet i sanden.
Herbert Diess (nummer tre frå høgre), toppsjef i Volkswagen, var til stades da modellen I.D. Vizzion vart synt fram på ei stor bilmesse i Beijing 25. april 2018. Kina er ein svært viktig marknad for Volkswagen.
Foto: Andy Wong / AP / NTB
Tyske storselskap med fabrikkar i den kinesiske provinsen Xinjiang møter no aukande kritikk, skriv Der Spiegel.
Dei siste dagane har det kome ny dokumentasjon for den brutale undertrykkinga av dei muslimske uigurane i provinsen, og i Tyskland har dette ført til debatt om fabrikkane som tyske storselskap driv i Xinjiang. Eitt av desse selskapa er Volkswagen, som har ein bilfabrikk i provinshovudstaden Urumqi.
Journalistar frå Der Spiegel har vore på staden og skildrar fabrikken som eit anonymt utsjåande anlegg bak høge murar, under strengt statleg vakthald og med brakkene til ein væpna politistyrke som næraste nabo. Volkswagen har drive fabrikken i Urumqi sidan 2013, i partnarskap med det statlege kinesiske selskapet SAIC. Slike samarbeid med staten er vanlege for vestlege selskap som vil inn i Kina.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.