Musk, makt og medium

Etter at Elon Musk tok over Twitter, har plattforma gått gjennom fleire turbulente og kontroversielle endringar. No er namn, logo og visjon i endring.

Ein arbeidar demonterer Twitters skilt ved hovudkvarter som følge av namnendringa til X, i sentrum av San Francisco i California 24. juli 2023.
Publisert Sist oppdatert

«Kva skal Elon Musk med noko så banalt som ei 16 år gammal mikrobloggteneste på internett?» I november i fjor vart dette spørsmålet stilt i Dag og Tid då Elon Musk kjøpte Twitter. Ifølge Musk handla det om å sikre eit felles digitalt landsbytorg, «der ein kan diskutere eit vidt utval synspunkt på ein sunn måte».

Det er noko tragikomisk med ønsket om ein sunn debatt sett i lys av storståheien rundt ein mogleg slåstkamp på Colosseum mellom Musk og Meta-leiar Mark Zuckerberg. Slåstkampen blir kanskje ikkje noko av, men oppstyret rundt kampen seier noko om sosiale medium. Kan hende dei liknar meir på moderne Colosseum, der folk får vere vitne til ordstrid og underhaldning, enn demokratiske forum for meiningsfylte debattar?

Både Musk og Zuckerberg personifiserer ei relativt ny form for sosial makt. At rike einskildmenneske kan omskape sosiale nettverk med fleire hundre millionar brukarar etter eigen smak og rettferdssans, har endringane i Twitter (som no heiter X) stadfesta tydeleg.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement