Nettbrettpilotane i Bærum
– Om ein skal vere innovativ, må ein vere villig til å gå ut i det ukjende, seier Haakon Kvenna Veum i Bærum Høgre.
Bærum kommune har vore ein pioner i innføringa av nettbrett i norsk grunnskule. Etter eit pilotprosjekt der alle elevane ved fem skular fekk Ipad i 2015, investerte kommunen i nettbrett til alle grunnskuleelevar i fjor. Men også i Bærum er læringseffekten usikker. I evalueringa av pilotskulane i 2017 fortalde både lærarar og elevar om positive opplevingar med bretta. Men effekten på læring, målt gjennom nasjonale prøver og kartleggingsprøver, tydde på nokså små og sprikjande utslag: nokre positive, nokre negative.
– Vi var tidleg ute, og det fanst ikkje mykje tung dokumentasjon på effekten av nettbrett da vi starta. Bærum ønskte å vise veg, og vi ser at elevane og lærarane synest dette er spennande og motiverande, seier Haakon Kvenna Veum, leiar for hovudutval for barn og unge i kommunestyret.
– Evalueringa tyder på små læringseffektar av bretta?
– Det stemmer. Men når ein innfører ei stor digitalisering, skaper det ein del forstyrring, og det tek litt tid å tilpasse seg. Pilotskulane har gjort det veldig godt på dei nasjonale prøvene. Og auka motivasjon er jo ein positiv effekt.
– Bærum Høyre vil ha «en skole basert på forskningsbasert skolepolitikk». Samstundes skriv kommunen om Ipad-innføringa at det i «liten grad er dokumentert hvordan implementeringen påvirker lærings- og vurderingsprosesser». Da er vel ikkje skulepolitikken forskingsbasert?
– Bærum kommune ønskjer å vere innovativ, å pilotere og gå i front. Og vi har hatt forsking på arbeidet undervegs for å dokumentere erfaringane.
– Forskinga undervegs er prisverdig, men sjølve nettbrettinnføringa var ikkje forskingsbasert?
– Om ein skal vere innovativ, må ein vere villig til å gå ut i det ukjende. Om ein alltid skal halde seg til det kjende, får ein aldri utvikla tenestene vidare, seier Haakon Kvenna Veum.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Bærum kommune har vore ein pioner i innføringa av nettbrett i norsk grunnskule. Etter eit pilotprosjekt der alle elevane ved fem skular fekk Ipad i 2015, investerte kommunen i nettbrett til alle grunnskuleelevar i fjor. Men også i Bærum er læringseffekten usikker. I evalueringa av pilotskulane i 2017 fortalde både lærarar og elevar om positive opplevingar med bretta. Men effekten på læring, målt gjennom nasjonale prøver og kartleggingsprøver, tydde på nokså små og sprikjande utslag: nokre positive, nokre negative.
– Vi var tidleg ute, og det fanst ikkje mykje tung dokumentasjon på effekten av nettbrett da vi starta. Bærum ønskte å vise veg, og vi ser at elevane og lærarane synest dette er spennande og motiverande, seier Haakon Kvenna Veum, leiar for hovudutval for barn og unge i kommunestyret.
– Evalueringa tyder på små læringseffektar av bretta?
– Det stemmer. Men når ein innfører ei stor digitalisering, skaper det ein del forstyrring, og det tek litt tid å tilpasse seg. Pilotskulane har gjort det veldig godt på dei nasjonale prøvene. Og auka motivasjon er jo ein positiv effekt.
– Bærum Høyre vil ha «en skole basert på forskningsbasert skolepolitikk». Samstundes skriv kommunen om Ipad-innføringa at det i «liten grad er dokumentert hvordan implementeringen påvirker lærings- og vurderingsprosesser». Da er vel ikkje skulepolitikken forskingsbasert?
– Bærum kommune ønskjer å vere innovativ, å pilotere og gå i front. Og vi har hatt forsking på arbeidet undervegs for å dokumentere erfaringane.
– Forskinga undervegs er prisverdig, men sjølve nettbrettinnføringa var ikkje forskingsbasert?
– Om ein skal vere innovativ, må ein vere villig til å gå ut i det ukjende. Om ein alltid skal halde seg til det kjende, får ein aldri utvikla tenestene vidare, seier Haakon Kvenna Veum.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.