Essay
Lyden av ein nattergal
Måten Mattis Kleppen spelar den elektriske bassen på, er eineståande.
Teikning: May Linn Clement
Å bu i Bø inneber at ein kan vere spelemann både med hardingfele og med elektrisk bass, slik som Mattis Kleppen. Sjølv om han ikkje av utsjånad ser ut som han jobbar i Sparebank 1 Telemark, slik skulpturen av spelemannen Torkjell Haugerud på Bø jernbanestasjon ser ut som han gjer.
Ikkje eitt vondt ord om Torkjell Haugerud; her om dagen var Mattis Kleppen i Folkemusikktimen på NRK og spela favorittane sine, og da spela han Haugerud. Og det neste må vere at dei spelar som rabulistar, det er myten om Myllarguten eg tenkjer på, og ifølgje ordbøkene betyr det at dei er bråkmakarar.
Nå veit ikkje eg om Mattis Kleppen er ein bråkmakar, men han spelar både åleine og i tremannsgruppa Resjemheia med felemakar og spelemann Ottar Kåsa og trommeslagar Kenneth Kapstad. Kva om han er i slekt med Egil Kapstad, som Jan Erik Vold har omdøypt til «jazzens svarttrost»?
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.