Sosiale robotar
Dei olympiske maskotane Miraitowa og Someity viser kva dagens sosiale robotar er i stand til å gjere, men viser òg avgrensingane.
Foto: Shugo Takemi
Dei olympiske leikane i Tokyo har to maskotar som heiter Miraitowa og Someity. Og sjølvsagt har japanarane laga robotversjonar av dei.
Robotane helsar utøvarane og publikum velkomne. Dei reagerer på rørsler, tale og ansiktuttrykk med sine eigne uttrykk. Til dømes kan dei vise stjerner og hjarte i auga.
Miraitowa og Someity er fyrst og fremst leikerobotar for små og store born. Men dei er og eksempel på sosiale robotar, eit felt der Japan er langt framme. Dei har til dømes tatt slike robotar i bruk i eldreomsorg, og spesielt i pleie av demente på sjukeheimar.
Sosiale robotar treng andre eigenskapar enn til dømes jordbærplukkerobotane vi har omtalt tidlegare. Industri- og landbruksrobotar effektiviserer arbeid og tek frå ein del menneske jobben, men dei skapar ikkje særleg endring i livsførselen til menneska. Ofte arbeider dei i lukka rom der det ikkje eingong er lov for menneske å vere til stades.
Sosiale robotar, derimot, er laga for å kommunisere med menneska og kan såleis samanliknast med radio, fjernsyn, mobiltelefon og sosiale medium. Slike robotar kan få stor innverknad på livsførselen vår i framtida.
Det er særleg to bruksområde som er aktuelle i fyrste omgang, nemleg leikerobotar for små barn og omsorgsrobotar for demente eldre.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.