Diktet
«Aslaug Vaa er mellomlekken mellom Vinje og Vesaas.»
Foto via Wikimedia Commons
Olav Dalgard skriv i si bok Fem norske lyrikarar at det er underleg at Aasmund Olavsson Vinje ikkje fekk ein etterfylgjar etter seg: «Først med Tarjei Vesaas nådde Telemark fram i teten av norsk dikting att». Men så nemner han Aslaug Vaa (1889–1965), ho er mellomlekken mellom Vinje og Vesaas.
Nedanfor ser du utdrag av ein prolog i den fyrste boka hennar, Nord i leite (1934), ei diktsamling med eit episk innhald som handlar om ei trekanthistorie, mellom Gyri, Jo og Stabbe. Men som vi ser av utdraga, er diktet fullt av naturskildringar og inspirasjon av folkediktinga. «Telemarkin» er eit mektig panorama over fylket Vaa kom ifrå. Vi kan få inntrykk av at vi atter har med ein heimekjær diktar å gjera, men Vaa budde i Paris og studerte ved Sorbonne-universitetet. Ho budde også i London og Berlin.
«Eg trur at dei mange radikale formeksperiment til surrealistane i Paris og ekspresjonistane i Berlin, har verka frigjerande på hennar formevne», skriv Olav Dalgard og peikar på dette diktet. Verslinene i diktet fylgjer ein fri, leikande rytme, og diktet er rimfritt – heilt til siste strofa, der Vaa nyttar rim som ein måte å poengtere slutten av diktet på.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.