JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

DiktetKunnskap

Diktet: Anne Bøe skriv flytande verseliner

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Foto: Bjørn Breimo / Gyldendal

Foto: Bjørn Breimo / Gyldendal

2064
20240621
2064
20240621

Diktet «krigslogikk (fuge)» av Anne Bøe strekker seg over ni sider, og strofene over dannar første del. Diktet er henta frå krigslogikkene, ein diktpamflett skriven i 2001. Inntektene til poeten gjekk til Afghanistankomiteen. Det er ikkje vanskeleg å høyre orda frå den tida i hovudet når ein les diktet: «krig mot terror», «om du ikkje er med oss, er du mot oss».

Bøe skriv flytande verseliner, i dette diktet som ofte elles. Spørsmålet i opninga glir vidare i eit komma og så ein påstand – denne drifta vidare-alltid-vidare blir understreka av måten ho brukar det kjende uttrykket på: «øye for øye for». Uttrykket held fram, ballar på seg, slik hemnen gjer.

I diktet går Bøe inn i krigens språk og tankesett, og ho ser på korleis dette fungerer. Det er eit språk som ikkje har rom for tvil eller fleirtydigheit, som krev at menneska lystrar. «før du er i/ krig, er den i deg», skriv ho, og peiker på korleis mellom anna språket kan normalisere krigshandlingar.

Andre strofe opnar tilsynelatande i aksept, men den er resignert eller ironisk, papegøyerepeterande, for i neste line kjem kritikken: «som om det var forræderi å rekke ut hånden, å». Å! Om det berre hadde fungert å rekke ut handa! Men det er ikkje ein del av krigslogikken. Og bruken av bokstaven å er heller ikkje eit reint utrop, men starten på ei ny line, der diktet flyt vidare. Det er likevel noko nesten muntert ved denne plasseringa av å-en, noko romantisk som bryt opp diktet, bryt den krigslogiske sirkelen på leikent vis.

Anna Kleiva

krigslogikk (fuge)

fins en krigslogikk, før krigen
har krigen begynt, øye for øye for
tann for tann, for eller imot, du er i
krig, har ikke valg, det fins bare
svart og hvitt, to tanker kan ikke tenkes
som ikke ligner hverandre, før du er i
krig, er den i deg, etter sorg kommer hevn

fred kan ikke komme så tett innpå terror
som om det var forræderi å rekke ut hånden, å
prøve å gripe til roten, bryte en sirkel
en krigslogisk sirkel, gjengjeldelsens
terror for terror, gud for gud
en logikk for guder?

Anne Bøe

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Diktet «krigslogikk (fuge)» av Anne Bøe strekker seg over ni sider, og strofene over dannar første del. Diktet er henta frå krigslogikkene, ein diktpamflett skriven i 2001. Inntektene til poeten gjekk til Afghanistankomiteen. Det er ikkje vanskeleg å høyre orda frå den tida i hovudet når ein les diktet: «krig mot terror», «om du ikkje er med oss, er du mot oss».

Bøe skriv flytande verseliner, i dette diktet som ofte elles. Spørsmålet i opninga glir vidare i eit komma og så ein påstand – denne drifta vidare-alltid-vidare blir understreka av måten ho brukar det kjende uttrykket på: «øye for øye for». Uttrykket held fram, ballar på seg, slik hemnen gjer.

I diktet går Bøe inn i krigens språk og tankesett, og ho ser på korleis dette fungerer. Det er eit språk som ikkje har rom for tvil eller fleirtydigheit, som krev at menneska lystrar. «før du er i/ krig, er den i deg», skriv ho, og peiker på korleis mellom anna språket kan normalisere krigshandlingar.

Andre strofe opnar tilsynelatande i aksept, men den er resignert eller ironisk, papegøyerepeterande, for i neste line kjem kritikken: «som om det var forræderi å rekke ut hånden, å». Å! Om det berre hadde fungert å rekke ut handa! Men det er ikkje ein del av krigslogikken. Og bruken av bokstaven å er heller ikkje eit reint utrop, men starten på ei ny line, der diktet flyt vidare. Det er likevel noko nesten muntert ved denne plasseringa av å-en, noko romantisk som bryt opp diktet, bryt den krigslogiske sirkelen på leikent vis.

Anna Kleiva

krigslogikk (fuge)

fins en krigslogikk, før krigen
har krigen begynt, øye for øye for
tann for tann, for eller imot, du er i
krig, har ikke valg, det fins bare
svart og hvitt, to tanker kan ikke tenkes
som ikke ligner hverandre, før du er i
krig, er den i deg, etter sorg kommer hevn

fred kan ikke komme så tett innpå terror
som om det var forræderi å rekke ut hånden, å
prøve å gripe til roten, bryte en sirkel
en krigslogisk sirkel, gjengjeldelsens
terror for terror, gud for gud
en logikk for guder?

Anne Bøe

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis