JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Gå til venstre

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Aktuelt arkivfoto: På ein gang- og sykkelveg i Oslo valde Erna Solberg i 2013 å gå midt i vegen for å møta velgjarane, medan Fredrik Solvang frå NRK held seg klokeleg til venstre. Veskeberaren okkuperte høgresida. Den unge syklisten måtte såleis passera følgjet i høgre grøft, i tilnærma gangfart.

Aktuelt arkivfoto: På ein gang- og sykkelveg i Oslo valde Erna Solberg i 2013 å gå midt i vegen for å møta velgjarane, medan Fredrik Solvang frå NRK held seg klokeleg til venstre. Veskeberaren okkuperte høgresida. Den unge syklisten måtte såleis passera følgjet i høgre grøft, i tilnærma gangfart.

Foto: Aleksander Andersen / NTB

Aktuelt arkivfoto: På ein gang- og sykkelveg i Oslo valde Erna Solberg i 2013 å gå midt i vegen for å møta velgjarane, medan Fredrik Solvang frå NRK held seg klokeleg til venstre. Veskeberaren okkuperte høgresida. Den unge syklisten måtte såleis passera følgjet i høgre grøft, i tilnærma gangfart.

Aktuelt arkivfoto: På ein gang- og sykkelveg i Oslo valde Erna Solberg i 2013 å gå midt i vegen for å møta velgjarane, medan Fredrik Solvang frå NRK held seg klokeleg til venstre. Veskeberaren okkuperte høgresida. Den unge syklisten måtte såleis passera følgjet i høgre grøft, i tilnærma gangfart.

Foto: Aleksander Andersen / NTB

2021
20240628
2021
20240628

Trygg Trafikk hadde ei spørjeundersøking om gang- og sykkelstiar der éin av fire av dei spurde var uvisse på kva side dei burde gå på. Dei hine meinte såleis at dei visste kva side som er den rette, men majoriteten tok feil, igjen, for sanninga her er at det ikkje er noka feil eller rett side. Kvar fotgjengar kan velja nett den sida han vil.

Konsekvensen av slikt anarki kjenner me godt, diverre: Syklistane, som faktisk har reglar, skal som køyrande i eit land med høgrekøyring per definisjon halda til høgre, på same tid som dei må tilpassa seg fotgjengarar som går kor dei vil.

Fotgjengarar som er uvisse på kva som er den rette sida, tenderer mot å sentrera seg i gang- og sykkelvegen. For liksom å vera på den sikre sida. På den gylne middelvegen?

I røynda er midten den absolutt minst sikre staden å ferdast på ein slik veg. For syklistar som kjem bak, må då velja ei vilkårleg vegskulder å passera på, og då vona at fotgjengaren ikkje gjer eit byks til nett den sida.

No seier lova at syklisten skal passera fotgjengaren i tilnærma gangfart. Korleis ein syklist i gangfart skal passera ein joggar, er ikkje sagt.

Somme val er frigjerande, men unødig mange val kan vera lammande. I dag heiter det i forskrift om køyrande og gåande trafikk, paragraf 19: «Gående som nytter kjørebane, skal gå ytterst til venstre i gangretningen, men ytterst til høyre dersom han leier sykkel. Motsatt side av kjørebanen kan nyttes dersom den gående ellers ville bli utsatt for fare, eller hvis særlige forhold tilsier det.»

Offentleg veg med blanda trafikk er ein særs uhøveleg stad for individuelle vurderingar. Trygg Trafikk rår difor ganske enkelt til: Gå til venstre overalt. Sykl til høgre overalt. Når me går til venstre, får me møtande trafikk mot oss på same sida, med høve til blikkontakt, og ikkje i ryggen.

Ein regel for alle vegtypar er enklare å hugse og praktisere for alle, ikkje minst for borna. Denne logikken bør det vera lett å slutta seg til, same korleis me ferdast etter vegen.

Johan K. Brox

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Trygg Trafikk hadde ei spørjeundersøking om gang- og sykkelstiar der éin av fire av dei spurde var uvisse på kva side dei burde gå på. Dei hine meinte såleis at dei visste kva side som er den rette, men majoriteten tok feil, igjen, for sanninga her er at det ikkje er noka feil eller rett side. Kvar fotgjengar kan velja nett den sida han vil.

Konsekvensen av slikt anarki kjenner me godt, diverre: Syklistane, som faktisk har reglar, skal som køyrande i eit land med høgrekøyring per definisjon halda til høgre, på same tid som dei må tilpassa seg fotgjengarar som går kor dei vil.

Fotgjengarar som er uvisse på kva som er den rette sida, tenderer mot å sentrera seg i gang- og sykkelvegen. For liksom å vera på den sikre sida. På den gylne middelvegen?

I røynda er midten den absolutt minst sikre staden å ferdast på ein slik veg. For syklistar som kjem bak, må då velja ei vilkårleg vegskulder å passera på, og då vona at fotgjengaren ikkje gjer eit byks til nett den sida.

No seier lova at syklisten skal passera fotgjengaren i tilnærma gangfart. Korleis ein syklist i gangfart skal passera ein joggar, er ikkje sagt.

Somme val er frigjerande, men unødig mange val kan vera lammande. I dag heiter det i forskrift om køyrande og gåande trafikk, paragraf 19: «Gående som nytter kjørebane, skal gå ytterst til venstre i gangretningen, men ytterst til høyre dersom han leier sykkel. Motsatt side av kjørebanen kan nyttes dersom den gående ellers ville bli utsatt for fare, eller hvis særlige forhold tilsier det.»

Offentleg veg med blanda trafikk er ein særs uhøveleg stad for individuelle vurderingar. Trygg Trafikk rår difor ganske enkelt til: Gå til venstre overalt. Sykl til høgre overalt. Når me går til venstre, får me møtande trafikk mot oss på same sida, med høve til blikkontakt, og ikkje i ryggen.

Ein regel for alle vegtypar er enklare å hugse og praktisere for alle, ikkje minst for borna. Denne logikken bør det vera lett å slutta seg til, same korleis me ferdast etter vegen.

Johan K. Brox

Emneknaggar

Fleire artiklar

Malin Charlotte Melby Rønning debuterte som romanforfattar i 2020 og er omsett til fleire språk.

Malin Charlotte Melby Rønning debuterte som romanforfattar i 2020 og er omsett til fleire språk.

Foto: Baard Henriksen / Forlaget Oktober

LitteraturKultur

Den skuggen vi har i oss

Då Malin Charlotte Melby Rønning oppdaga at romanen ho heldt på med, ville i ei anna retning enn ho ønskte, greip ho tak i eit bilete ho hadde i hovudet, og skapte Det tolvte huset i staden.

Jan H. Landro
Malin Charlotte Melby Rønning debuterte som romanforfattar i 2020 og er omsett til fleire språk.

Malin Charlotte Melby Rønning debuterte som romanforfattar i 2020 og er omsett til fleire språk.

Foto: Baard Henriksen / Forlaget Oktober

LitteraturKultur

Den skuggen vi har i oss

Då Malin Charlotte Melby Rønning oppdaga at romanen ho heldt på med, ville i ei anna retning enn ho ønskte, greip ho tak i eit bilete ho hadde i hovudet, og skapte Det tolvte huset i staden.

Jan H. Landro
Alf Helland med Girardoni-rifla si i verkstaden.

Alf Helland med Girardoni-rifla si i verkstaden.

Foto via Norsk håndverksinstitutt

BokMeldingar
Johan Brox

Attende til framtida

Norsk børsemakar tek framleis yrkestittelen sin bokstavleg.

Mette Karlsvik har fått litterære prisar og stipend etter debuten som romanforfattar i 2005.

Mette Karlsvik har fått litterære prisar og stipend etter debuten som romanforfattar i 2005.

Foto: Signe Fuglesteg Luksengard

BokMeldingar
Odd W. Surén

Å, ver hjå meg!

Mette Karlsvik gjer den private sjølvransakinga si vesentleg for lesaren.

Regissør Ryusuke Hamaguchi vart inspirert av naturen der komponisten Eiko Ishibashi bur.

Regissør Ryusuke Hamaguchi vart inspirert av naturen der komponisten Eiko Ishibashi bur.

Foto: Neopa Inc. / Incline

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Kino utan film

Det går an å høyre musikken først og sjå filmen etterpå.

Ukrainske brannfolk sløkkjer brann i ein transformatorstasjon etter eit russisk åtak frå lufta over storbyen Kharkiv.

Ukrainske brannfolk sløkkjer brann i ein transformatorstasjon etter eit russisk åtak frå lufta over storbyen Kharkiv.

Foto: Yakiv Liashenko / AP / NTB

KrigSamfunn

Lyden av elektrisitet

Dei siste to månadene har Kyiv byrja høyrast ut som ein traktorfabrikk.

Andrej Kurkov
Ukrainske brannfolk sløkkjer brann i ein transformatorstasjon etter eit russisk åtak frå lufta over storbyen Kharkiv.

Ukrainske brannfolk sløkkjer brann i ein transformatorstasjon etter eit russisk åtak frå lufta over storbyen Kharkiv.

Foto: Yakiv Liashenko / AP / NTB

KrigSamfunn

Lyden av elektrisitet

Dei siste to månadene har Kyiv byrja høyrast ut som ein traktorfabrikk.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis