JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Nasjonalteater i stadig nye akter

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery la fram utgreiinga frå Statsbygg om vidare arbeid med rehabilitering av Nationaltheatret.

Kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery la fram utgreiinga frå Statsbygg om vidare arbeid med rehabilitering av Nationaltheatret.

Amanda Pedersen Giske / NTB

Kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery la fram utgreiinga frå Statsbygg om vidare arbeid med rehabilitering av Nationaltheatret.

Kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery la fram utgreiinga frå Statsbygg om vidare arbeid med rehabilitering av Nationaltheatret.

Amanda Pedersen Giske / NTB

1883
20240705
1883
20240705

Fredag 28. juni la kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery fram utgreiinga frå Statsbygg om vidare arbeid med rehabilitering av Nationaltheatret. På pressekonferansen understreka ho kor viktig Nationaltheatret har vore som ein leiande kunstinstitusjon, og at målet er å halde på denne posisjonen i framtida.

Nationaltheatret, som vart teikna av arkitekt Henrik Bull, stod ferdig i 1899 og var for lite alt då. Ei utviding av teateret har vore diskutert sidan 1930-åra. Etter ein brann i 1980 vart det rehabilitert, men ikkje modernisert. Ei utviding vart diskutert då den nye jarnbanetunnelen vart bygd i 1990-åra, men forkasta. I byrjinga av 2000-talet kom to tilstandsanalysar, i 2012 vedtok regjeringa å setje i gang ei utgreiing, og i 2014 vart det tilrådd full rehabilitering av bygningen, noko som òg innebar leiting etter alternative scener i byggjeperioden.

Ti år seinare lanserer Statsbygg tre alternativ: Tullinløkka-løysinga med ei ny, moderne scene med plass til 500 og ei biscene med plass til 200 i eit nybygg under Tullinløkka, og med bruk av Nasjonalgalleriet som publikumsareal og til støttefunksjonar for teateret. I dei to delte løysingane ligg hovudscena i den gamle teaterbygningen og biscenene utanfor sentrum. Tullinløkka-løysinga er kostnadsrekna til 9,75 milliardar kroner, men ingen av alternativa er kvalitetssikra enno.

Tida er overmoden for å rehabilitere den freda bygningen som har hyst Nationaltheatret i 125 år, men er det den rette staden for eit moderne teater? Det Norske Teatret flytta inn i nytt hus i 1985, Den Norske Opera & Ballett i 2008 – begge med ein lang veg fram til betre spelerom. Sjølv med ein svimlande kostnad og lang byggjetid er det vanskeleg ikkje å sjå at løysinga med eit nytt teaterhus er den beste for å gjere Nationaltheatret til ein leiande kunstinstitusjon for framtida.

Tiril Rem

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Fredag 28. juni la kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery fram utgreiinga frå Statsbygg om vidare arbeid med rehabilitering av Nationaltheatret. På pressekonferansen understreka ho kor viktig Nationaltheatret har vore som ein leiande kunstinstitusjon, og at målet er å halde på denne posisjonen i framtida.

Nationaltheatret, som vart teikna av arkitekt Henrik Bull, stod ferdig i 1899 og var for lite alt då. Ei utviding av teateret har vore diskutert sidan 1930-åra. Etter ein brann i 1980 vart det rehabilitert, men ikkje modernisert. Ei utviding vart diskutert då den nye jarnbanetunnelen vart bygd i 1990-åra, men forkasta. I byrjinga av 2000-talet kom to tilstandsanalysar, i 2012 vedtok regjeringa å setje i gang ei utgreiing, og i 2014 vart det tilrådd full rehabilitering av bygningen, noko som òg innebar leiting etter alternative scener i byggjeperioden.

Ti år seinare lanserer Statsbygg tre alternativ: Tullinløkka-løysinga med ei ny, moderne scene med plass til 500 og ei biscene med plass til 200 i eit nybygg under Tullinløkka, og med bruk av Nasjonalgalleriet som publikumsareal og til støttefunksjonar for teateret. I dei to delte løysingane ligg hovudscena i den gamle teaterbygningen og biscenene utanfor sentrum. Tullinløkka-løysinga er kostnadsrekna til 9,75 milliardar kroner, men ingen av alternativa er kvalitetssikra enno.

Tida er overmoden for å rehabilitere den freda bygningen som har hyst Nationaltheatret i 125 år, men er det den rette staden for eit moderne teater? Det Norske Teatret flytta inn i nytt hus i 1985, Den Norske Opera & Ballett i 2008 – begge med ein lang veg fram til betre spelerom. Sjølv med ein svimlande kostnad og lang byggjetid er det vanskeleg ikkje å sjå at løysinga med eit nytt teaterhus er den beste for å gjere Nationaltheatret til ein leiande kunstinstitusjon for framtida.

Tiril Rem

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis