I to tjukke bøker på i alt 1109 sider får vi eit kronologisk oversyn over alt Petter Dass har skrive, som har kome ut i meir enn 200 utgåver frå 1683 til i dag, med informasjon og kommentarar til alt frå høvesdikt og religiøse songar til Nordlands Trompet.
Vi får eit like heildekkande oversyn over alt som er skrive om forfattarskapen, der bøker og avhandlingar og dei minste skriftstykke der Dass er nemnd, er tatt med. Dessutan får vi vite alt om musikken som alltid har følgt forfattarskapen, og om alle andre skiftande former for bruk av diktaren i vår kultur.
I ei utruleg detaljert og kunnskapsrik framstilling stig han så fram for oss i ulike skapnader gjennom hundreåra, som symbol, som ikon, og som kanonisert forfattar som det ikkje meir skal vere mogleg å detronisere – sjølv om det på 2000-talet er prøvd å redusere han både som menneske og prest, men ikkje som diktar.
I det breie kulturhistoriske, bokhistoriske og resepsjonshistoriske perspektivet som Hansen skriv ut frå, kjem alle synspunkt til uttrykk. Dei fortløpande og gjennomgåande kommentarane i bøkene er alltid nyttige, presise og haldne i ein tilnærma nøytral tone. Men sjølvsagt skin det gjennom kva han som har lese alt og veit det meste om Petter Dass, meiner om både det eine og andre.
Før vi går nærare inn på teksten, som det sjølvsagt er uråd å kommentere anna enn på overflata, la det vere sagt at eg ikkje ein augneblink er i tvil om at dette ikkje berre er eit omfangsrikt og stort verk – det er eit storverk.
Bibliografien
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.