JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Når det kokar over

Linn Strømsborg slepper fri ei sint og innestengt sjel.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Linn Strømsborg har skrive fleire romanar etter debuten med ein boksingel i 2009.

Linn Strømsborg har skrive fleire romanar etter debuten med ein boksingel i 2009.

Foto: Flamme Forlag

Linn Strømsborg har skrive fleire romanar etter debuten med ein boksingel i 2009.

Linn Strømsborg har skrive fleire romanar etter debuten med ein boksingel i 2009.

Foto: Flamme Forlag

2445
20230915
2445
20230915

Roman

Linn Strømsborg:

Faen, faen, faen

Flamme Forlag

Bannord og kraftuttrykk i boktitlar var før tusenårsskiftet nærast å rekne som eit tabu, men etter Ari Behns debut med Trist som faen i 1999, har det auka på med salsfremjande titlar av typen Fakta faen, Bikkjefaen, Fittekvote og Faen ta skjebnen, alle titlar på ungdomsbøker, og tar vi med Olaug Nilssens Få meg på, for faen (2005), ser ein at dei pripne har nok å henge seg opp i. Sist ute i bannskapens tittelparade er Linn Strømsborg med romanen Faen, faen, faen.

Linn Strømsborg (f. 1986) debuterte i 2009 med romanen Roskilde. Men det var først etter ti år og med den fjerde romanen Aldri, aldri, aldri at ho for alvor blei lagd merke til, med gode meldingar og brei omtale pluss omsetjingar til dansk, tysk og polsk.

Årets roman handlar om 43-årige Britt og den livskrisa og ekteskapskrisa ho gjennomlever under nokre feriedagar hos eit vennepar. Ein dag eksploderer ho og skjeller ut alle etter notar, før ho berre går sin veg. Det som har bygd seg opp i henne frå barndommen av, er eit sinne og ein frustrasjon over å la seg utnytte, stå til teneste for andre, vere nyttig og ansvarsfull utan å bli takka for det eller bli sett pris på, minst av ektemannen Espen som lever sitt eige liv saman med venner og elskarinner.

Da Britt var tolv år, opplevde ho at mora berre gjekk frå mann og barn, utan forklaring, utan å vende tilbake, ho berre forsvann og blei borte for alltid. Dette såret har aldri grodd, og den eksistensielle angsten det opnar for, einsemda og framandkjensla, blir forsterka når ho merkar ein kul i brystet ingen får vite om, og mens ho ventar på svar på prøvene, eksploderer ho.

Nico, ho som eig feriehuset, er av ei anna støyping enn Britt. Dei har aldri likt kvarandre, men når Britt berre går, er det Nico som leitar henne opp og tar seg av henne og gir henne ein leksjon i det enkle og ukompliserte, rett og slett i å gi faen.

Under ein helsesjekk i tenåra blei det oppdaga at Britt var svaksynt, og symbolsk nok drog ho med seg dette svaksynet inn i vaksenlivet i den forstand at ho aldri såg sin eigen situasjon. «Er det meninga man skal se bladene på trærne?», spør ho seg sjølv. Ja, faktisk.

Linn Strømsborg skriv lett og munnleg, og ho leverer opp til forventningane som blei skapte etter Aldri, aldri, aldri.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Roman

Linn Strømsborg:

Faen, faen, faen

Flamme Forlag

Bannord og kraftuttrykk i boktitlar var før tusenårsskiftet nærast å rekne som eit tabu, men etter Ari Behns debut med Trist som faen i 1999, har det auka på med salsfremjande titlar av typen Fakta faen, Bikkjefaen, Fittekvote og Faen ta skjebnen, alle titlar på ungdomsbøker, og tar vi med Olaug Nilssens Få meg på, for faen (2005), ser ein at dei pripne har nok å henge seg opp i. Sist ute i bannskapens tittelparade er Linn Strømsborg med romanen Faen, faen, faen.

Linn Strømsborg (f. 1986) debuterte i 2009 med romanen Roskilde. Men det var først etter ti år og med den fjerde romanen Aldri, aldri, aldri at ho for alvor blei lagd merke til, med gode meldingar og brei omtale pluss omsetjingar til dansk, tysk og polsk.

Årets roman handlar om 43-årige Britt og den livskrisa og ekteskapskrisa ho gjennomlever under nokre feriedagar hos eit vennepar. Ein dag eksploderer ho og skjeller ut alle etter notar, før ho berre går sin veg. Det som har bygd seg opp i henne frå barndommen av, er eit sinne og ein frustrasjon over å la seg utnytte, stå til teneste for andre, vere nyttig og ansvarsfull utan å bli takka for det eller bli sett pris på, minst av ektemannen Espen som lever sitt eige liv saman med venner og elskarinner.

Da Britt var tolv år, opplevde ho at mora berre gjekk frå mann og barn, utan forklaring, utan å vende tilbake, ho berre forsvann og blei borte for alltid. Dette såret har aldri grodd, og den eksistensielle angsten det opnar for, einsemda og framandkjensla, blir forsterka når ho merkar ein kul i brystet ingen får vite om, og mens ho ventar på svar på prøvene, eksploderer ho.

Nico, ho som eig feriehuset, er av ei anna støyping enn Britt. Dei har aldri likt kvarandre, men når Britt berre går, er det Nico som leitar henne opp og tar seg av henne og gir henne ein leksjon i det enkle og ukompliserte, rett og slett i å gi faen.

Under ein helsesjekk i tenåra blei det oppdaga at Britt var svaksynt, og symbolsk nok drog ho med seg dette svaksynet inn i vaksenlivet i den forstand at ho aldri såg sin eigen situasjon. «Er det meninga man skal se bladene på trærne?», spør ho seg sjølv. Ja, faktisk.

Linn Strømsborg skriv lett og munnleg, og ho leverer opp til forventningane som blei skapte etter Aldri, aldri, aldri.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis