JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

«Nokon seier 'oh, my god', andre 'it’s amazing'. Slik går dagane i USA.»

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Justin Baldoni og Blake Lively.

Justin Baldoni og Blake Lively.

Foto: Filmweb

Justin Baldoni og Blake Lively.

Justin Baldoni og Blake Lively.

Foto: Filmweb

2876
20240809
2876
20240809

Romantisk drama

Regi: Justin Baldoni

Det ender med oss (Orig.tit.: It Ends With Us)

Med: Blake Lively, Justin Baldoni, Jenny Slate, Hasan Minhaj
Kinofilm

Lily Bloom (Lively) skal opne blomebutikk i Boston. Ho kom nett seint i gravferda til faren. Han slo mora. Ofte. Når Lily no sit på eit tak og ser utover storbyen, dukkar ein «tall dark stranger» opp, den veltrente, vakre og rike Ryle (Baldoni). Før han ser ho, har han eit raseriutbrot mot ein stol. Noko hadde gått gale på jobben som vellukka neurokirurg. Dei flørtar før han må tilbake på jobb. Lukka vil at han viser seg å vere bror til Allysa (Slate), som har byrja å jobbe saman med Lily. Stemninga blir god.

Fram og tilbake

Forfattar Colleen Hoover veltar kioskar med bøkene sine. No har Justin Baldoni laga film av Det ender med oss. Han er ingen stor skodespelar i rolla som Ryle, men kan spele på strenger med klare tonar som regissør. Han vil vel. Filmen er full av små, men tydelege frampeik. Ei harmlaus hand, ein velmeint kommentar. Små teikn på å vilje kontrollere. Ei tidleg scene er ei slags øving i samtykke. Filmen er didaktisk. Ein ser enkelt overraskingane kome. All slump er søkt.

Tilbakeblikk syner ungdomskjærleik, men òg valden som har gjeve henne traume. Den fyrste kjærleiken hennar var ein heimlaus kar som flykta frå ein valdeleg heim. Dei delte vonde erfaringar og gode verdiar. Nokre tilbakeblikk fungerer godt, andre forklarar for mykje.

Blake Lively driv eigen blomebutikk i filmen Det ender med oss.

Blake Lively driv eigen blomebutikk i filmen Det ender med oss.

Foto: Filmweb

Litt lengre

Blomar blir brukt som bilete på menneske. Dei ofte preglause poplåtane har stundom tekstar med ei hjelpande teskei. Vi får ingen skarpe kantar. Baldoni gir på med all glansen av rike, vellukka folk. Kamera kviler på «perfekte kroppar» før moralpolitivennlege sexscener. Nokon seier «oh, my god», andre «it’s amazing». Slik går dagane i USA.

Publikumspotensialet til Det ender med oss er stort. Vald i heimen er eit uhyre viktig tema. Det kan ramme heime hos ein akta ordførar, som far til Lily. «Sanninga er ikkje alltid vakker», seier eit vakkert menneske til eit anna vakkert menneske.

Tunge strykarar og flagget til USA vekkjar dei verste fordommane i meg i opningsscena. Filmen innfrir på mange måtar frykta mi. Likevel er det nok brukbart handverk og verdifulle nyansar til at eg heng med og blir rørt når Baldoni gjev ordre om klump i halsen. Dessutan må ein hylle folk som vel den breiaste, kommersielle vegen for å få verda til å bli betre for flest mogeleg. Ære vere den krystallklare bodskapen i tittelen.

Filmen er glatt, vakker og viktig. I sjiktet av konvensjonelle og lettare fantasilause filmar av regissørar frå USA denne sommaren innkasserer Baldoni ein solid siger over skvipet til Woody Allen og Kevin Costner.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Det ender med oss

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Romantisk drama

Regi: Justin Baldoni

Det ender med oss (Orig.tit.: It Ends With Us)

Med: Blake Lively, Justin Baldoni, Jenny Slate, Hasan Minhaj
Kinofilm

Lily Bloom (Lively) skal opne blomebutikk i Boston. Ho kom nett seint i gravferda til faren. Han slo mora. Ofte. Når Lily no sit på eit tak og ser utover storbyen, dukkar ein «tall dark stranger» opp, den veltrente, vakre og rike Ryle (Baldoni). Før han ser ho, har han eit raseriutbrot mot ein stol. Noko hadde gått gale på jobben som vellukka neurokirurg. Dei flørtar før han må tilbake på jobb. Lukka vil at han viser seg å vere bror til Allysa (Slate), som har byrja å jobbe saman med Lily. Stemninga blir god.

Fram og tilbake

Forfattar Colleen Hoover veltar kioskar med bøkene sine. No har Justin Baldoni laga film av Det ender med oss. Han er ingen stor skodespelar i rolla som Ryle, men kan spele på strenger med klare tonar som regissør. Han vil vel. Filmen er full av små, men tydelege frampeik. Ei harmlaus hand, ein velmeint kommentar. Små teikn på å vilje kontrollere. Ei tidleg scene er ei slags øving i samtykke. Filmen er didaktisk. Ein ser enkelt overraskingane kome. All slump er søkt.

Tilbakeblikk syner ungdomskjærleik, men òg valden som har gjeve henne traume. Den fyrste kjærleiken hennar var ein heimlaus kar som flykta frå ein valdeleg heim. Dei delte vonde erfaringar og gode verdiar. Nokre tilbakeblikk fungerer godt, andre forklarar for mykje.

Blake Lively driv eigen blomebutikk i filmen Det ender med oss.

Blake Lively driv eigen blomebutikk i filmen Det ender med oss.

Foto: Filmweb

Litt lengre

Blomar blir brukt som bilete på menneske. Dei ofte preglause poplåtane har stundom tekstar med ei hjelpande teskei. Vi får ingen skarpe kantar. Baldoni gir på med all glansen av rike, vellukka folk. Kamera kviler på «perfekte kroppar» før moralpolitivennlege sexscener. Nokon seier «oh, my god», andre «it’s amazing». Slik går dagane i USA.

Publikumspotensialet til Det ender med oss er stort. Vald i heimen er eit uhyre viktig tema. Det kan ramme heime hos ein akta ordførar, som far til Lily. «Sanninga er ikkje alltid vakker», seier eit vakkert menneske til eit anna vakkert menneske.

Tunge strykarar og flagget til USA vekkjar dei verste fordommane i meg i opningsscena. Filmen innfrir på mange måtar frykta mi. Likevel er det nok brukbart handverk og verdifulle nyansar til at eg heng med og blir rørt når Baldoni gjev ordre om klump i halsen. Dessutan må ein hylle folk som vel den breiaste, kommersielle vegen for å få verda til å bli betre for flest mogeleg. Ære vere den krystallklare bodskapen i tittelen.

Filmen er glatt, vakker og viktig. I sjiktet av konvensjonelle og lettare fantasilause filmar av regissørar frå USA denne sommaren innkasserer Baldoni ein solid siger over skvipet til Woody Allen og Kevin Costner.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Det ender med oss

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis