JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Pappajenter

Denne fintona dokumentarfilmen riv i hjarta.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ei dotter møter faren som sit i fengsel.

Ei dotter møter faren som sit i fengsel.

Foto: Netflix

Ei dotter møter faren som sit i fengsel.

Ei dotter møter faren som sit i fengsel.

Foto: Netflix

2935
20240823
2935
20240823

Dokumentarfilm

Regi: Angela Patton og Natalie Rae

Døtre (Orig.tit.: Daughters)

Ny film på Netflix

I eit fengsel i Washington D.C. førebur fedrar seg på å møte døtrene sine. Det er fyrste gong på veldig lenge for dei fleste. Heime grundar døtrene på kva forhold dei har til fedrane.

Mange gler seg. Nokre gruar seg snarare til å møte ein framand far som har skuffa. Alle er spente på «Date With Dad», ein dag då desse får møtast stivpynta for ein prat og ein dans i gymsalen til fengselet.

Smelteverk

Døtre er full av fine folk. Vi veit ikkje kva mennene har gjort, men lengdene på nokre straffer tyder på at det ikkje er småting. Men dei er ikkje dumme. Sjølv desse har mykje godt i seg. Det raknar sjølvsagt i eigne tårekanalar når hardbarka menn græt i møte med borna.

«Eg forstår godt at filmen vann publikumspris på Sundance-festivalen.»

Nokre av jentene er tenåringar. Andre yngre. Stjerna over alle er fem år gamle Aubrey. Ho er god i matematikk og reknar på kva tid faren blir fri att. Stundom slår håpet rekninga. Ho sjarmerer meg i senk.

Ein kan ikkje anna enn å smelte fullstendig. Møtet gjer noko med mennene òg. Målet er at dei ikkje skal ryke inn igjen når dei slepp ut, og at dei skal påverke døtrene meir positivt. Kanskje blir dei mjukare.

Dokumentarfilmskapar Natalie Rae har med seg aktivisten Angela Patton på regi. Patton starta prosjektet filmen skildrar, og driv organisasjonen Girls For A Change, som skal fremja sjansane for svarte jenter. Rolleblandinga fungerer utmerkt. Engasjementet for saka og kjærleiken til folka er tydeleg. Tilgangen til situasjonane vitnar om at dei har vunne tillit på eit vis alle dokumentaristar drøymer om. Eg forstår godt at filmen vann publikumspris på Sundance-festivalen.

Atterhald

Prosjektet har god effekt, men filmen skjuler ikkje problem. Vonbrot er vanleg. Fengselsindustrien i USA er som kjent pill ròten. Selskapa som tener seg rike på å fengsle flest mogeleg, tek betalt for at familiar skal få ein prat på skjerm, medan dei forbyr vitjingar.

Filmen rettar likevel ikkje nokon flengjande kritikk av systemet. Regissørane held att. Dei styrer unna eksplisitt politikk. Musikken er mild og effektfull i staden for å insistere dramatisk. Kamera og mikrofonar kviler i rommet. Dei plukkar opp fine augneblinkar. Ein høyrer noko tankevekkjande som ein ikkje heilt veit kven som sa. Scenene frå utsida er ofte poetiske. Ljos, mørke og fargar spelar saman.

Tonen er alt anna enn alt eg assosierer med dokumentarfilmar frå USA som vil gjere verda til ein betre stad. Dei blir fort masete og pompøse. Ingen skurkar får passet sitt påskrive i blokkbokstavar i den stilsikre regien til Rae og Patton. Fordommar frå filmhistoria om kriminelle i USA får seg ein knekk. Medkjensla dominerer.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dokumentarfilm

Regi: Angela Patton og Natalie Rae

Døtre (Orig.tit.: Daughters)

Ny film på Netflix

I eit fengsel i Washington D.C. førebur fedrar seg på å møte døtrene sine. Det er fyrste gong på veldig lenge for dei fleste. Heime grundar døtrene på kva forhold dei har til fedrane.

Mange gler seg. Nokre gruar seg snarare til å møte ein framand far som har skuffa. Alle er spente på «Date With Dad», ein dag då desse får møtast stivpynta for ein prat og ein dans i gymsalen til fengselet.

Smelteverk

Døtre er full av fine folk. Vi veit ikkje kva mennene har gjort, men lengdene på nokre straffer tyder på at det ikkje er småting. Men dei er ikkje dumme. Sjølv desse har mykje godt i seg. Det raknar sjølvsagt i eigne tårekanalar når hardbarka menn græt i møte med borna.

«Eg forstår godt at filmen vann publikumspris på Sundance-festivalen.»

Nokre av jentene er tenåringar. Andre yngre. Stjerna over alle er fem år gamle Aubrey. Ho er god i matematikk og reknar på kva tid faren blir fri att. Stundom slår håpet rekninga. Ho sjarmerer meg i senk.

Ein kan ikkje anna enn å smelte fullstendig. Møtet gjer noko med mennene òg. Målet er at dei ikkje skal ryke inn igjen når dei slepp ut, og at dei skal påverke døtrene meir positivt. Kanskje blir dei mjukare.

Dokumentarfilmskapar Natalie Rae har med seg aktivisten Angela Patton på regi. Patton starta prosjektet filmen skildrar, og driv organisasjonen Girls For A Change, som skal fremja sjansane for svarte jenter. Rolleblandinga fungerer utmerkt. Engasjementet for saka og kjærleiken til folka er tydeleg. Tilgangen til situasjonane vitnar om at dei har vunne tillit på eit vis alle dokumentaristar drøymer om. Eg forstår godt at filmen vann publikumspris på Sundance-festivalen.

Atterhald

Prosjektet har god effekt, men filmen skjuler ikkje problem. Vonbrot er vanleg. Fengselsindustrien i USA er som kjent pill ròten. Selskapa som tener seg rike på å fengsle flest mogeleg, tek betalt for at familiar skal få ein prat på skjerm, medan dei forbyr vitjingar.

Filmen rettar likevel ikkje nokon flengjande kritikk av systemet. Regissørane held att. Dei styrer unna eksplisitt politikk. Musikken er mild og effektfull i staden for å insistere dramatisk. Kamera og mikrofonar kviler i rommet. Dei plukkar opp fine augneblinkar. Ein høyrer noko tankevekkjande som ein ikkje heilt veit kven som sa. Scenene frå utsida er ofte poetiske. Ljos, mørke og fargar spelar saman.

Tonen er alt anna enn alt eg assosierer med dokumentarfilmar frå USA som vil gjere verda til ein betre stad. Dei blir fort masete og pompøse. Ingen skurkar får passet sitt påskrive i blokkbokstavar i den stilsikre regien til Rae og Patton. Fordommar frå filmhistoria om kriminelle i USA får seg ein knekk. Medkjensla dominerer.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Christiane Jordheim Larsen
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Christiane Jordheim Larsen
Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?

Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Slaktetid

Så er det offisielt: Kvalitetssjekken på slakteria er ikkje anna enn eit volummål.

Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.

Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.

Foto: Den Nationale Scene

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Den vanskelege, men nødvendige venskapen

I vårt sted byr på fint samspel i ein rik og lågmælt tekst, som kunne tent på å bli kutta litt.

Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).

Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).

Foto: Grethe Nygaard / Rogaland Teater

TeaterMeldingar
KristinAalen

Når Kielland stig ned frå sokkelen

Det er 175 år sidan forfattaren Alexander L. Kielland blei fødd. No vert han feira med eit biografisk portrett på teaterscena.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis