Gneistrande spelt!
Dahl, Flaten og Johansen har verkeleg funne tonen.
Pandemic Solution.
Foto: Blåmann Records
Jazz
Pandemic Solution
Afterdog
Norvald Dahl, piano; Ingebrigt Håker Flaten, bass; Håkon Mjåset Johansen, trommer.
Blåmann Records
Det er sikkert tilfeldig, men i det siste har eg fått tilsendt ei mengd pianotrio-plater. Eg har måtta rydda i køen for å unngå å melda pianotrioar kvar veke. Då eg lytta på Afterdog første gong, forstod eg at her måtte det gjerast unnatak. Trioen Pandemic Solution har historiske røter attende til 60-talet og Dahl spelar McCoy Tyner-inspirert som berre Dag Arnesen gjorde i sine velmaktsdagar.
Dei åtte låtane er alle førte i pennen av Norvald Dahl. Det er stor variasjon i repertoaret, frå opningssporet «The Pandemic» og «Dionysis», to kraftfulle, raske låtar, til den harmonisk elegante valsen «Bouncing with Brad» og «Russell», med ein hymneliknande intro som Ingebrigt Håker Flaten og Håkon Mjåset Johansen etter kvart får til å koka som ei skikkeleg New Orleans-gryte. Låtmaterialet er heilt klart med på å heva plata godt over gjennomsnittet.
Også solistisk er det mykje å gleda seg over, og sjølvsagt sit også her Dahl i førarsetet, men Flaten har truleg det vakraste bidraget i den impresjonistiske balladen «Fractions». Elles er det samspelet dei tre imellom som er den største attraksjonen med plata. Nemnde «The Pandemic» er illustrerande døme på dette samspelet, med den intense dialogen mellom Dahl og Johansen, der dei skiftar på å vera førande, og Flaten ligg som eit balanserande ankerfeste midt i lydbiletet. Lyden og miksen er glimrande, særleg trommene er utruleg detaljrikt attgjevne. Ei særs positiv følgje av pandemien!
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Pandemic Solution
Afterdog
Norvald Dahl, piano; Ingebrigt Håker Flaten, bass; Håkon Mjåset Johansen, trommer.
Blåmann Records
Det er sikkert tilfeldig, men i det siste har eg fått tilsendt ei mengd pianotrio-plater. Eg har måtta rydda i køen for å unngå å melda pianotrioar kvar veke. Då eg lytta på Afterdog første gong, forstod eg at her måtte det gjerast unnatak. Trioen Pandemic Solution har historiske røter attende til 60-talet og Dahl spelar McCoy Tyner-inspirert som berre Dag Arnesen gjorde i sine velmaktsdagar.
Dei åtte låtane er alle førte i pennen av Norvald Dahl. Det er stor variasjon i repertoaret, frå opningssporet «The Pandemic» og «Dionysis», to kraftfulle, raske låtar, til den harmonisk elegante valsen «Bouncing with Brad» og «Russell», med ein hymneliknande intro som Ingebrigt Håker Flaten og Håkon Mjåset Johansen etter kvart får til å koka som ei skikkeleg New Orleans-gryte. Låtmaterialet er heilt klart med på å heva plata godt over gjennomsnittet.
Også solistisk er det mykje å gleda seg over, og sjølvsagt sit også her Dahl i førarsetet, men Flaten har truleg det vakraste bidraget i den impresjonistiske balladen «Fractions». Elles er det samspelet dei tre imellom som er den største attraksjonen med plata. Nemnde «The Pandemic» er illustrerande døme på dette samspelet, med den intense dialogen mellom Dahl og Johansen, der dei skiftar på å vera førande, og Flaten ligg som eit balanserande ankerfeste midt i lydbiletet. Lyden og miksen er glimrande, særleg trommene er utruleg detaljrikt attgjevne. Ei særs positiv følgje av pandemien!
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Frå omslaget til ein utypisk roman om mellom anna sjakk.
Sjakknerden er litt av ein type. Men særleg i litteraturen vert det lite sex.
Dei fleste som satsar på eigen solkraftproduksjon, vil gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagassar.
Foto: Frank May / NTB
Solkraftproduksjon: «Dei fleste vil vel gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagass.»
Ane Barmen er utdanna skodespelar og musikkvitar. Ho har tidlegare skrive to romanar.
Foto: Maria Olivia Rivedal
Ane Barmen skriv med snert og humor og ein bit alvor om sånt som skjer seg.
Teikning: May Linn Clement
Oppbretta brok i bratta
«Å bretta er i grunnen ‘å gjera bratt’, og i norrønt hadde bretta just tydinga ‘reisa opp, reisa seg’.»
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.