Musikk
Grieg på sitt beste
Ragnhild Hemsing og Tor Espen Aspaas i Griegs villa på Troldhaugen.
Foto: Thor Brødreskift
Når det kjem til stemning, er det ingen festspelarrangement som kan måla seg med intimkonsertane i Edvard Griegs villa på Troldhaugen. Seint tysdag kveld fekk historia klinga gjennom komponistens eige Steinway-flygel frå 1892, i samklang med ei hardingfele bygd til Griegs ungdomshelt Ole Bull. Fele og fiolin blei traktert av årets festspelmusikar Ragnhild Hemsing, akkompagnert av Tor Espen Aspaas – to musikarar som har det sams med Bull og Grieg at dei blandar folkemusikk og klassisk musikk i kunsten sin.
Hemsing, som har spelt både fiolin og hardingfele sidan ho var fem, opna med ein bruremarsj etter Myllarguten på hardingfele, som Aspaas så framførte i Griegs «attdikting» for klaver. Når eg høyrer desse stykka frå Slåtter, op. 72, blir eg gripen av det radikale i klaverstilen til den aldrande Grieg. Den tysk-romantiske fernissen folkemusikkarrangementa hans ofte har, er pussa bort; klangyta er som øksa laft, med rue dissonansar og bråe, ukunstla overgangar. I nevane til Aspaas lét det storfelt.
Ludwig van Beethovens elegante Fiolinsonate nr. 1 i D-dur frå op. 12 verka litt malplassert i programmet, og framføringa var heller ikkje like overtydande som avslutningsnummeret: Griegs Fiolinsonate nr. 2 i G-dur, op. 13, der Hemsing slo seg laus med sjenerøse bogestrok og brutale aksentar. I kontrast til dette fekk dei avdempa og melankolske partia i stykket ekstra stor verknad.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.