Kunst landet rundt
Caroline Kierulf: «Hvile». Foto: Caroline Kierulf
Bortkomne ting og andre hendelser
Nils Aas Kunstverksted, Inderøy
12. oktober–22. desember
Systrene Annette og Caroline Kierulf lagar tresnitta med den såkalla puslespelteknikken. Trykkplata vert saga opp som eit puslespel, deretter fargar dei kvar del, før motivet vert sett saman att. Såleis får ein mange fargar gjennom ein einaste trykkeprosess. Caroline arbeider med innesfæren med blikk på dobbeltarbeidande kvinner, medan Annette er oppteken av å revitalisere landskapet som sjanger.
Emilie Louise Gossiaux
Kinship
Kunsthall Trondheim
26. september–22. desember
Kinship tek føre seg dei sterke banda som finst mellom den blinde kunstnaren og førarhunden hennar. Utstillinga strekker seg over to etasjar med teikningar, skulpturar og ein installasjon med hundre keramikkobjekt.
Emilie Louise Gossiaux: «Fingers and Tongue» (2023), oljemåling og kaldvoksmedium på keramikk.
Foto: Emilie Louise Gossiaux
Av Jord
Telemark Kunstmuseum, Notodden
21. september 2024–5. januar 2025
Korleis står det til med jorda vår – og kva tilhøve har vi til naturen? Utstillinga tematiserer matproduksjon, berekraft og vekst med verk av Sidsel Bonde, Veslemøy Lilleengen, Toril Redalen, Åsa Sonjasdotter, Justin Wiggan og Verena Winkelman.
Sidsel Bonde: «Aks i øyehøyde».
Foto: Sissel Bonde
Ni Musmut (It’s Breezing)
Kunsthall Bergen
30. august 2024–5. januar 2025
Edgar Calel bur og arbeider i Comalapa i Guatemala. Han er ein av dei leiande latinamerikanske kunstnarane. I Bergen viser han store installasjonar av jord, stein og eld, dei grunnleggande elementa som trengst for å utføre det rituelle takkofferet jun k’obomanik.
I same periode tematiserer Åsa Elzén arven etter kollektivet Fogelstadgruppen, som var aktiv i Sverige frå 1925 til 1936.
Edgar Calel:
Foto: Thor Brødreskift / Bergen Kunsthall
Tornerose
Sunnhordlandstunet, Stord
12. oktober–22. november
Gro Gillesen (1954) viser fotografi av døde menneske, tekne på tidleg 1900-tal. Den gongen var det ikkje uvanleg å hyre inn fotograf for å forevige dødsleiet, ei handling som verkar framand for oss i dag, no som døden har blitt meir tabulagd. Desto meir interessant å granske desse sjeldne verka, som er digitalt forbetra av kunstnaren.
Foto: Gro Gillesen
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Bortkomne ting og andre hendelser
Nils Aas Kunstverksted, Inderøy
12. oktober–22. desember
Systrene Annette og Caroline Kierulf lagar tresnitta med den såkalla puslespelteknikken. Trykkplata vert saga opp som eit puslespel, deretter fargar dei kvar del, før motivet vert sett saman att. Såleis får ein mange fargar gjennom ein einaste trykkeprosess. Caroline arbeider med innesfæren med blikk på dobbeltarbeidande kvinner, medan Annette er oppteken av å revitalisere landskapet som sjanger.
Emilie Louise Gossiaux
Kinship
Kunsthall Trondheim
26. september–22. desember
Kinship tek føre seg dei sterke banda som finst mellom den blinde kunstnaren og førarhunden hennar. Utstillinga strekker seg over to etasjar med teikningar, skulpturar og ein installasjon med hundre keramikkobjekt.
Emilie Louise Gossiaux: «Fingers and Tongue» (2023), oljemåling og kaldvoksmedium på keramikk.
Foto: Emilie Louise Gossiaux
Av Jord
Telemark Kunstmuseum, Notodden
21. september 2024–5. januar 2025
Korleis står det til med jorda vår – og kva tilhøve har vi til naturen? Utstillinga tematiserer matproduksjon, berekraft og vekst med verk av Sidsel Bonde, Veslemøy Lilleengen, Toril Redalen, Åsa Sonjasdotter, Justin Wiggan og Verena Winkelman.
Sidsel Bonde: «Aks i øyehøyde».
Foto: Sissel Bonde
Ni Musmut (It’s Breezing)
Kunsthall Bergen
30. august 2024–5. januar 2025
Edgar Calel bur og arbeider i Comalapa i Guatemala. Han er ein av dei leiande latinamerikanske kunstnarane. I Bergen viser han store installasjonar av jord, stein og eld, dei grunnleggande elementa som trengst for å utføre det rituelle takkofferet jun k’obomanik.
I same periode tematiserer Åsa Elzén arven etter kollektivet Fogelstadgruppen, som var aktiv i Sverige frå 1925 til 1936.
Edgar Calel:
Foto: Thor Brødreskift / Bergen Kunsthall
Tornerose
Sunnhordlandstunet, Stord
12. oktober–22. november
Gro Gillesen (1954) viser fotografi av døde menneske, tekne på tidleg 1900-tal. Den gongen var det ikkje uvanleg å hyre inn fotograf for å forevige dødsleiet, ei handling som verkar framand for oss i dag, no som døden har blitt meir tabulagd. Desto meir interessant å granske desse sjeldne verka, som er digitalt forbetra av kunstnaren.
Foto: Gro Gillesen
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.